درحاشیۀ بیست و هفتمین جشنوارۀ بین المللی خوارزمی انجام گرفت

دیدار دکتر روحانی و پروفسور مجید سمیعی+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمیبا حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شد.

507874_808

از نکات حائز اهمیّت این جشنواره می توان به دیدار دکتر حسن روحانی و پرفسور مجید سمیعی، جراح معتبر و معروف  گیلانی مغز و اعصاب که از او به عنوان اسطورۀ زندۀ علمی نیز نام برده می شود، اشاره کرد که در حاشیۀ برگزاری این مراسم انجام گرفت.

پروفسور مجید سمیعی، چهره ماندگار و از پیشگامان جراحی نوین مغز و اعصاب اهدا و مبدع زیرشاخه ای از جراحی مغز، به نام «جراحی قاعده مغز» است. ایشان در زمینه جراحی میکروسکوپی مغز، روش های تازه و بی نظیری پدید آورده است.

پروفسور سمیعی همچنین مدت ها ریاست مجمع جهانی جراحان مغز و اعصاب جهان را بر عهده داشته و یکی از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب در جهان می باشد.

گفتنی است در این دوره از جشنواره خوارزمی نیز از ۲۴طرح برگزیده در ۱۷رشته تقدیر شد. گفتنی است، ۷۸۷طرح در ۱۷ گرایش به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی ارسال شده بود که از این تعداد، ۱۲۶ طرح از دانشمندان ۳۸ کشور جهان است.

از این میان، ۵۶ طرح به هیات داوران جشنواره ارایه شده است که ۱۶ طرح آن متعلق به دانشمندان ایرانی مقیم کشور، ۵ طرح از بخش خارجی و ۳ طرح از دانشمندان ایرانی مقیم کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند. برگزیدگان خارجی، از دانشمندان کشورهای آلمان، انگلیس، استرالیا، چین و مجارستان هستند.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی با هدف تجلیل و قدردانی از پژوهشگران و فناوران در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود و ۲۶ نهاد بین المللی از این جشنواره حمایت می کنند.

محورهای این جشنواره در قالب طرح های ویژه، کشاورزی و منابع طبیعی ، مکانیک، برق و کامپیوتر، زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، صنایع شیمیایی، طرح برگزیده جشنواره موفق در تولیدملی، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، هنر و معماری، علوم پایه، فناوری نانو، عمران، مواد، متالورژی و انرژی های نو، طرح هوافضا، مکاترونیک، صنایع و مدیریت فناوری و علوم پزشکی است./مشرق

Share