از سرو استقامت تا زیتون صلح

دو عکس و هزاران حرف ناگفته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور هفته گذشته به مناسبت روز درختکاری، هر کدام به صورت جداگانه یک اصله نهال کاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور هفته گذشته به مناسبت روز درختکاری، هر کدام به صورت جداگانه یک اصله نهال کاشتند.

نهالی که توسط رهبر معظم انقلاب کاشته شد، یک اصله نهال سرو بود و حسن روحانی نهال زیتون را انتخاب کرده بود.

89707_227

توجه به این نکته که هر یک از این درختان انتخاب شده چه پیام هایی را در خود نهفته دارند، نکات راهگشای جالبی به همراه خواهد داشت.

سرو نماد استقامت است که نهال آن توسط مقام معظم رهبری کاشته شد، و از سوی دیگر زیتون حسن روحانی به عنوان نماد صلح مطرح بوده است.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل سیاست خارجی بارها بر ضرورت مقاومت و استقامت در مقابل دشمنان انقلاب و ایران تاکید کرده اند. ایشان در دیدار اخیر خود با اعضای مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانیکه به بهانه برخی مشکلات، افرادی را که استقامت کرده اند، ملامت می کنند، گفتند: برخی تصور نکنند که اگر ما تسلیم دشمن شویم، مشکلات حل خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: من از مسئولان کشور که در مقابل دشمن موضع صریح می گیرند و منفعل نبودن ملت ایران و انقلاب اسلامی را صراحتاً اعلام می کنند، واقعاً تشکر می کنم و اینگونه موضع گیریهای صریح در مقابل دشمن، باید بصورت گفتمان درآید.

از طرفی سیاست خارجی دولت حسن روحانی در مماشات با غرب به ویژه بر سر پرونده هسته ای بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. حسن روحانی که به گفته خود اساس سیاست خارجی دولتش بر “آشتی” بنا نهاده شده، بارها از آشتی به جای رویارویی حمایت کرده است.

معروف ترین اعلام نظر روحانی در این خصوص در زمان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری مطرح شده بود که گفت: هنر این است که ما تهدید را به آسیب و آسیب را به فرصت تبدیل کنیم از این رو مذاکره با آمریکا امکان‌پذیر و شدنی است اما سخت است هرچند بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت‌تر از مذاکره با اروپاست چرا که اروپایی‌ها به دنبال آقا اجازه از آمریکا هستند. از این رو دولت آینده باید بتواند رابطه ایران و آمریکا را از حالت تخاصم به مرحله تنش که یک مرحله پایین‌تر است برساند. وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت‌تر است./صراط

Share