دومین چاه میدان سردار جنگل رودسر گیلان به نفت رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر گفت: دومین چاه میدان سردار جنگل رودسر تا عمق دو هزار و ۴۴۰ متری به نفت رسیده است.وی افزود: حفاری چاه اکتشافی میدان سردارجنگل بر اساس پیش بینی ها تا خردادماه ۹۳ پایان می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر گفت: دومین چاه میدان سردار جنگل رودسر تا عمق دو هزار و ۴۴۰ متری به نفت رسیده است.
وی افزود: حفاری چاه اکتشافی میدان سردارجنگل بر اساس پیش بینی ها تا خردادماه ۹۳ پایان می یابد.

146104_188مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر اهداف اکتشاف در این میدان نفتی را تا عمق چهار هزار و ۲۲ متری عنوان کرد و گفت: امیدواریم به مخازن جدیدتری که در اعماق پایین تر هستند، دست یابیم.

وی در ارتباط با توسعه میدان نفتی سردارجنگل خاطرنشان ساخت: در تلاش هستیم که در چهار یا پنج سال آینده، بتوانیم حدود ۲۰ هزار بشکه نفت از این میدان استخراج کنیم.

اعتمادی با بیان اینکه شرکت نفت خزر در سه استان جنوبی دریای خزر واقع است، گفت: این شرکت در تلاش است تا با توسعه این میدان، بخش مهمی از انرژی شمال کشور را تامین کند.

وی از ادامه اکتشاف ها در این میدان نفتی خبر داد و اضافه کرد: بلوک های مختلفی در این میدان مطالعه شده که بر اساس اولویت ها، مورد بررسی قرار می گیرند و در حال حاضر، در بخش شرقی میدان سردارجنگل مشغول کار هستیم.

کلنگ آغاز ساخت سایت پشتیبانی میدان گازی سردارجنگل رودسر در ۱۸۸ کیلومتری شرق رشت مرکز استان گیلان در دی ماه سال ۱۳۹۰ به زمین زده شد.

نزدیکی به حوزه های نفتی، شبکه های انتقال نفت و تأسیسات زیربنایی، فاصله از گسل های اصلی زلزله خیز و نزدیکی به مناطق صنعتی از جمله دلایل انتخاب رودسر برای ساخت این سایت پشتیبانی عنوان شده است.

طبق برآوردهای اولیه؛ حجم گاز این حوزه ۵۰ میلیارد فوت مکعب است که با مصرف ۱۰ سال کشور برابری می کند.

فنآوری کشف میدان گازی و نفتی در آب های عمیق پیش از این، تنها در اختیار پنج کشور فرانسه، انگلیس، برزیل، روسیه و چین بود که برغم تحریم های دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه کشور، ایران اسلامی به همت و تلاش دانشمندان و مهندسان ایرانی، تنها کشور منطقه و عضو اوپک است که توانسته به فنآوری پیچیده و حساس اکتشاف نفت در آب های عمیق دست یابد.

پیش از این مسوولان شرکت نفت خزر از کشف یک لایه نفتی با ظرفیت دو میلیارد بشکه نفت مرغوب بدون سولفید هیدروژن که یک گاز سمی است، در میدان گازی رودسر در شرق استان گیلان خبر داده بودند./ایرنا

Share