در یادداشتی به قلم مسیح مهاجری

دفاع مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی از ناطق نوری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاملاً طبیعی است که عده‌ای از سخنان ناظق نوری ناراحت و آشفته شوند، در برابر آن موضع‌گیری تندی بعمل آورند و آقای ناطق نوری را همراه و همفکر این جناح و آن گروه و حتی همزبان و هم‌آوا با غربی‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی بدانند و بنامند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم مسیح مهاجری مدیرمسئول خود نوشت:

da8f638768332b976e6cf9c4a8af7ab5_XL کاملاً طبیعی است که عده‌ای از سخنان ناظق نوری ناراحت و آشفته شوند، در برابر آن موضع‌گیری تندی بعمل آورند و آقای ناطق نوری را همراه و همفکر این جناح و آن گروه و حتی همزبان و هم‌آوا با غربی‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی بدانند و بنامند.

این قبیل واکنش‌ها کاملاً طبیعی است، زیرا آنچه آقای ناطق نوری به زبان آورده، افشای ماهیت همان کسانی است که یا خود از مصادیق این سخنان هستند و یا اعضاء اطاق فرمان این گروه افراطی و بی‌ترمز را تشکیل میدهند. همین اطاق فرمانی‌‌ها تلاش می‌کنند سخنان آقای ناطق نوری به ویژه عنوان “بی ترمزها” را متوجه رزمندگان شجاع و خط شکن جبهه‌های دفاع مقدس بدانند و با توسل به این مغالطه، صورت مسأله را پاک کنند و گوینده این سخنان درست را زیر سؤال ببرند درحالی که اولاً آقای ناطق نوری،‌ خود در تمام عمر در زمره خط شکن‌ها بوده و خدمات زیادی به جبهه‌های دفاع مقدس کرده و بهترین روابط را با رزمندگان شجاع و خط شکن دارد کما اینکه در جبهه سیاسی نیز همواره خط شکن بوده و جوانمردی‌های زیادی از خود نشان داده است.

اینجانب، هرگز از یاد نمی‌برم روزهای اوج غربت شهید بهشتی و حضرات آیات خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ را که آقای ناطق نوری در منبرها و مصاحبه‌هایش با نهایت شجاعت و صراحت از آنها دفاع می‌کرد و در برابر منافقین و بنی صدر و سایر همدستان بی‌انصاف و قدرت‌طلب آنها مردانه می‌ایستاد و البته هزینه‌های آن را نیز تحمل می‌کرد.

در دوران ۸ ساله حاکمیت دولت‌های نهم و دهم که دوران خسران شدید کشور و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود، باز هم آقای ناطق نوری از جمله افرادی بود که هم مورد تهاجم ناجوانمردانه قرار گرفت و هم در صف اول دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی و اصول و آرمان‌های انقلاب قرار داشت. او به جرم همین اصولگرائی واقعی و مستقل مغضوب افراطیون واقع شد تا آنجا که حتی در شب قدر و در جوار حرم حضرت امام رضا علیه السلام و درحالی که بالای منبر بود با پرتاب کردن بطری‌های آب، در برابر چشمان زائران و مجاورانی که در مراسم لیله‌القدر شرکت کرده بودند، به او حمله کردند!

برخلاف نظر کسانی که این روزها آقای ناطق نوری را به خاطر سخنان شجاعانه و واقع بینانه‌اش مورد حمله قرار داده و تلاش می‌کنند چنین وانمود نمایند که او در صف مخالفان نظام و ولایت فقیه قرار گرفته، همین سخنان او بهترین سند برای اثبات این واقعیت است که او در صف اول مدافعان نظام و ولایت فقیه قرار دارد. مغالطه‌ای که سالهاست اعضای اطاق فرمان افراطیون می‌کنند تا از این طریق هر کس را که با روش آنها موافق نیست سرکوب نمایند اینست که تندروی و خودسری و بی‌ترمز بودن را دفاع از ولایت و نظام معرفی می‌کنند و با این تفکر انحرافی، تمام اقدامات خلاف خود را توجیه می‌نمایند.

آقای ناطق نوری را مصون از خطا و اشتباه نمی‌دانیم. ما همه چنین هستیم و برای هیچکس غیر از معصومین علیهم السلام مصونیتی قائل نیستم، اما انصاف و جوانمردی را در مواجهه با خادمان مردم و اسلام و نظام محور اصلی قضاوت می‌دانیم. رزمندگان عزیز شجاع و خط شکن ما اگر در جبهه‌های دفاع مقدس “بی ترمز” عمل می‌کردند، در مصاف با دشمن چنین بودند و همان‌ها در مواجهه با دوستان، هرگز از جاده انصاف منحرف نشدند و نمی‌شوند و همانگونه که قران کریم فرموده است در این مسیر از پیامبر اکرم(ص) و همراهان آن حضرت الگو گرفته اند: “محمد رسول‌الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم…”

اگر معیار، این آیه شریفه باشد که باید باشد، عملکرد افراطیون امروز، برخلاف سنت الهی و بر خلاف توصیه قرآن است و آنچه شیخ اصولگرا گفته است منطبق بر روح دین است .

Share