نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

در ژاپن مدل ایثارگری ایرانی‌هابرای بهره‌وری در امور لحاظ شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شامگاه یکشنبه در جمع خانواده شهید محمدحسین عطری با اشاره به جایگاه ویژه شهدا اظهار داشت: شهدا براساس مقامی که دارند هر کسی را بخواهند نزد خداوند متعال شفاعت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه یکشنبه در جمع خانواده شهید محمدحسین عطری با اشاره به جایگاه ویژه شهدا اظهار داشت: شهدا براساس مقامی که دارند هر کسی را بخواهند نزد خداوند متعال شفاعت می‌کنند.

13921219000008_PhotoA

وی با بیان اینکه ثواب شهادت در دیار غربت بیشتر است، افزود: تکفیری‌ها در ظاهر اسلام که در حقیقت دست‌پرورده غرب هستند در سوریه جنایت می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان مقاومت در کشورهای اسلامی باید تقویت شود، افزود: کشورهای توسعه یافته انگیزه شهادت‌طلبی جوانان ایران را الگوی خود قرار داده‌اند.

وی متذکر شد: در ژاپن مدل ایثارگری ایرانی‌ها برای بهره‌وری در امور لحاظ شده است.

رمضانی در معنای شهید اضافه کرد: شهید یعنی کسی که گواه و شاهد است و در این راستا قطعاً بر اعمال ما ناظر هستند.

وی با اشاره به اینکه در تمام کشورها یاد و خاطره کشته شدگان در راه وطن را حتی اگر انگیزه الهی نداشته باشند گرامی می‌دارند، تصریح کرد: کسانی که در راه خدا و دین جان خود را فدا می‌کنند همواره زنده می‌مانند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم جمع‌آوری و انتشار وصیتنامه شهدا گفت: وصیتنامه تمام اقشار شهدا از جمله کشاورز، کارگر، دانش‌آموز، دانشجو و… باید جداگانه منتشر شود.

رمضانی ادامه داد: والدین شهدا قبل از اینکه فوت کنند بنیاد شهید باید وصیتنامه شهدا را از آنها دریافت کند زیرا آثار شهدا بسیار ارزشمند است و در تاریخ ثبت می‌شود.

مادر شهید عطری نیز در این دیدار با بیان اینکه فرزندش در زمان شهادت ۳۷ سال داشت، اظهار کرد: محمد حسین همواره با محبت بود و به برادران و خواهر خود توصیه می‌کرد احترام والدین را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه احترام به شهدا مهم‌ترین خصوصیت اخلاقی وی بود، افزود: شهید معتقد بود که هر جا اسلام در خطر باشد باید همان‌جا حضور داشت.

مادر شهید عطری با تصریح بر اینکه فرزندش همیشه دوست داشت در راه رضای خدا کار کند، گفت: شهید عطری با وجود نیازهای مالی و ساده زیستی، سرپرستی یک یتیم را به‌عهده گرفته بود.

وی اضافه کرد: شهید عطری با وجود اینکه موقعیت‌های شغلی و تحصیلی بالایی می‌توانست داشته باشد، اما تحصیل در دانشگاه امام حسین(ع) را بر همه چیز ترجیح داد.

 شهید محمدحسین عطری در خرداد سال جاری حین عملیات در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فارس/

Share