با مخاطبان دیارمیرزا

درد دل تاکسی دارها را هم بشنویم؛فقط تاکسی ها مقصر هستند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شب گذشته (چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۲) گزارشی از واحد خبر شبکه استانی باران پخش شد که در آن عملکرد قشر زحمتکش و بی دفاع رانندگان تاکسی را زیر سوال برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکی از مخاطبان دیارمیرزا یادداشتی در خصوص گزارش شبکه باران درمورد عملکرد تاکسی دارها برای ما ارسال کرده اند که به شرح زیر است:

taxi شب گذشته (چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۲) گزارشی از واحد خبر شبکه استانی باران پخش شد که در آن عملکرد قشر زحمتکش و بی دفاع رانندگان تاکسی را زیر سوال برد.

در این گزارش، گزارشگر در مصاحبه با عده ای محدود که فقط به دربستی سوار کردن رانندگان اعتراض داشتند به وضوح به دنبال تخریب وجهه ناوگان تاکسیرانی بود.

اما نکته عجیب این گزارش آنجا بود که رییس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در اظهاراتی اعلام کرد که با رانندگان متخلف تاکسی برخورد قاطع خواهیم کرد.وی حتی پا را از این فراتر نهاده و افزود: مسافربران شخصی کمک قابل توجهی به حمل و نقل عمومی رشت کرده اند.

این اظهارات رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در حالی از شبکه باران پخش شد که قانون صراحتا مسافرکشی با اتومبیل های شخصی را منع کرده است.

به دنبال اظهارات مطرح شده رییس پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین گزارش یک طرفه و مغرضانه شبکه باران علیرغم وظیفه ذاتی اش که همانا بی طرفی،بررسی و ارائه راهکار مناسب جهت رفع مشکلات است، جا دارد به چند نکته اساسی فراموش شده در این گزارش اشاره کنیم.

۱ – جلوگیری از تردد مسافربران شخصی از وظایف ذاتی راهنمایی و رانندگی است.بهتر است رییس پلیس محترم به جای آنکه رانندگان تاکسی را مقصر جلوه داده و آنان را مورد مواخذه قرار دهد از تردد مسافربران شخصی که سبب عدم امنیت شغلی و گاها امنیت نوامیس مردم می شوند، جلو گیری نماید.

ضمن اینکه با وجود مسافربران شخصی که بدون هیچ گونه محدودیت و قانونمندی(عدم پرداخت مالیات و حق بیمه بیشتر، عدم نیاز به برگه خروج از شهر و …) به مسافر کشی اقدام می کنند، سبب شده درآمد رانندگان تاکسی به صورت قابل توجه ای با تنش و کاهش مواجه شود.

۲- در این گزارش رییس پلیس محترم نه تنها مردم را تشویق به استفاده ازناوگان حمل و نقل عمومی نکرد بلکه علنا از تردد مسافربران شخصی نیزقدردانی و حمایت کرد.

این گزارش در حالی پخش شد که شبکه باران بارها و بارها از تبعات استفاده از خودروهای مسافربر شخصی گزارش تهیه کرده و مردم را از خطرات احتمالی آگاه ساخته است.حال چه شده است که شبکه باران گزارش های گذشته خود را نقض کرده است؟

۳- وقتی پای صحبت رانندگان تاکسی که می نشینی آنها هم با همه خستگی ها دلایل منطقی دارند.آنها هم از عدم حمایت سازمان تاکسیرانی گلایه دارند و هم از رفتارنامناسب و دور از شان ماموران راهنمایی و رانندگی.رانندگان می گویند وقتی کسی از ما حمایت نمی کند و دخل و خرجمان به هم نمی خورد، دردمان را به چه کسی بگوییم؟

با ترافیک سنگین شهر چه کنیم؟ با هزینه های سنگین و سرسام آور لوازم یدکی خودرو چه کنیم؟ آیا فقط مقصر ما رانندگان تاکسی هستیم؟

آیا راهنمایی و رانندگی نباید با مسافربران شخصی برخورد کند؟آیا شهرداری نباید فکری به حال ترافیک شهر کند؟نباید تاکسی ها خط ویژه داشته باشند؟آیا با تورم ۴۰ درصدی، باز باید بدون هیچ گونه افزایش کرایه زندگی را اداره کنیم؟سازمان تاکسیرانی برای حمایت از ما هیچ مسئولیت و وظیفه ای ندارد؟!

آیا این قصورات ذکر شده سازمان های مسئول قابل بررسی نیست؟ اما باید گفت اگر راهنمایی و رانندگی به وظایف خود به درستی عمل کند،شهرداری مشکل ترافیک شهر را حل کند، سازمان تاکسیرانی حمایت های خود را از رانندگان تاکسی دریغ نکند و حامی واقعی آنان باشد، آن وقت خواهیم دید که رانندگان تاکسی با کمال میل و با جان و دل در خدمت همه شهروندان عزیز رشتی خواهند بود.

ای کاش گزارشگران صداوسیما این مسائل را نیز در گزارشات خود لحاظ و مدیران خبر نیز با تحقیق بیشتر در این خصوص نیروهای خبری خود را راهنمایی کنند، چرا که لحاظ نکردن چنین مواردی خود نشان از بی خبری مدیران خبر این رسانه دارد.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی  لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share