در راستای صیانت از بیت المال

درخواست خزانه‌داری کشور از ناجا برای ورود به پرونده پلاک قرمز ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از زمان تعویض پلاک های قدیمی خودروها و نصب سری جدید پلاک های مربوط به خودروهای دولتی، اصطلاحی با عنوان “پلاک قرمز” در رسانه ها مطرح شد و هر اتفاق کوچک و بزرگی در این زمینه؛ از حضور پر شمار این خودروها در یک عروسی تا دستورات مسئولان برای برخورد با سوء استفاده از این خودروها، بازتاب فراوانی در رسانه ها پیدا می کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از زمان تعویض پلاک های قدیمی خودروها و نصب سری جدید پلاک های مربوط به خودروهای دولتی، اصطلاحی با عنوان “پلاک قرمز” در رسانه ها مطرح شد و هر اتفاق کوچک و بزرگی در این زمینه؛ از حضور پر 17181_717شمار این خودروها در یک عروسی تا دستورات مسئولان برای برخورد با سوء استفاده از این خودروها، بازتاب فراوانی در رسانه ها پیدا می کرد.

حتی برنامه های مشهور تلویزیونی چون پایش نیز با توجه به حساسیت های عمومی و بازتاب های رسانه ای این مسئله، در برنامه های ابتدایی خود ضمن نشان دادن خودروهای پلاک قرمزی که در حال استفاده شخصی توسط راننده آن بودند، شهرت زیادی در معرفی این متخلفان پیدا کرده بود.

اما این ماجرا ظاهرا همچنان ادامه دارد چراکه به نظر می رسد این بار، پای شرکتهای تازه خصوصی شده و سابقا دولتی در میان است.

بر اساس نامه خزانه داری کل کشور به مسئولان پلیس راهور ناجا که صبحانه به نسخه ای از آن دست پیدا کرده است با اشاره به واگذاری برخی شرکتهای دولتی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش غیر دولتی، برخی شرکتهای مزبور از تبدیل خودروهای پلاک دولتی به غیردولتی خودداری کرده اند.
17180_640

در ادامه این نامه با تصریح به اینکه در اختیار داشتن خودروی پلاک دولتی بعد از واگذاری شرکت به بخش خصوصی، تخلف محسوب می شود، مسئولان وزارت اقتصاد از مدیران راهور ناجا خواسته اند در صورتی که شرکتهای معرفی شده در بانک اطلاعات راهور ناجا خودروی پلاک دولتی در اختیار دارند، تا زمان تعویض پلاک آنها به غیردولتی یا فک پلاک دولتی، از ارائه خدمات به آنها خودداری شود.

با توجه به این نامه قاطعانه و بانک اطلاعاتی در اختیار ناجا، باید منتظر ماند و دید چه زمانی ماجرای خودروهای پلاک قرمز از عرصه رسانه ها محو می شود./صبحانه

Share