معاون وزیر علوم

دانشگاه ایرانیان دانشجو بگیرد، کلاهبردار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون پارلمانی وزارت علوم تاکید کرد: اگر دانشگاه ایرانیان- با توجه به این که مجوز قطعی ندارند- دانشجو بپذیرند مطابق قانون مصوب سال ۷۲ مجلس کلاهبردار معرفی و شناخته خواهند شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۵ اسفند ماه سال جاری اعلام کرده بود که دانشگاه ایرانیان را به رسمیت نمی شناسد و این موسسه نمی تواند اقدام به جذب دانشجو کند.دانشگاه ایرانیان نیز در پی این اظهار نظربیانیه ای منتشر کرد و ضمن غیر قانونی خواندن نظر وزارت علوم اعلام کرد که این دانشگاه همچنان به جذب دانشجو ادامه می دهد.

iranianدر این بین سید جواد هروی رییسه کمیته اموزش عالی کمیسیون اموزش و تحقیقاتف مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و سعد الله نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم در تاکید کردند که تمامی دانشگاه های کشور مکلف به ژیروی از دستورات دفتر گسترش وزارت علوم هستند و دانشگاه ایرانیان نمی تواند بدون مجوز وزارت علوم اقدام به پذیرش دانشجو کند.

در این بین سعد الله نصیری قیداری ، معاون پارلمانی وزارت علوم و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص اخرین بررسی های وزارت علوم و تحقیقات در مورد دانشگاه ایرانیان گفت: روز شنبه این مسئله در شورای معاونین وزارت علوم مطرح شد و بنابراین شد که نظارت جمع بندی و در نهایت نظر نهایی در خصوص فعالیت این دانشگاه به زودی اعلام شود.

معاون پارلمانی وزارت علوم در ادامه این مطلب گفت: این دانشگاه دو بار به دو طریق برای راه اندازی دانشگاه اقدام کرده است بار نخست از طریق به نام دانشگاه جامع ایرانیان در دوبی اقدام کرده است و در نهایت نیز موافقت اصولی مدت دار گرفته اند و بعد از ان نیز دیگری اقدامی در این خصوص نکرده اند.

نصیری قیداری “موافقت اصولی” را یکی از قدم های راه اندازی دانشگاه توصیف کردو گفت: موافقت اصولی تنها یک قدم از راه اندازی یک دانشگاه است و صرفا با داشتن “موافقت اصولی” نمی توان دانشجو پذیرش کرد. پذیرش دانشجو تنها در مرحله ای می تواند و مجاز است رخ دهد که دانشگاه راه افتاده باشد یعنی با راه اندازی ان موافق شده باشد نه این که تنها مجوز “موافقت اصولی ” را دریافت کرده باشد.

نصیری قیداری با بیان این که این مراحل در خصوص دانشگاه ایرانیان طی نشده است گفت: نه اساسنامه دانشگاه تصویب شد و نه صلاحیت هیئت موسس این دانشگاه تایید شده و از اساس هیچ قانونی در خصوص این دانشگاه راه اندازی نشده است. هیئت موسس باید حداقل ۷ نفر باشند که هیئت موسس این دانشگاه ۷ نفر نیستند و باید به طور حتم یک روحانی نیز در این هیئت باشد که هیئت موسس دانشگاه ایرانیان هیچ روحانی ندارد. ایرادات متعددی بر این دانشگاه وارد است و تازه این موارد همگی در روالی است که برای دانشگاه ایرانیان در دوبی طی شده است و در نهایت نیز به نتیجه نرسیده است و این دانشگاه حتی حق پذیرش دانشجو در دوبی را نیز ندارند چه رسد به تهران.

معاون پارلمانی وزارت علوم تاکید کرد: اگر دانشگاه ایرانیان- با توجه به این که مجوز قطعی ندارند- دانشجو بپذیرند مطابق قانون مصوب سال ۷۲ مجلس کلاهبردار معرفی و شناخته خواهند شد.

Share