خسته بند:صنعت گردشگری موجب ایجاد اشتغال،افزایش درآمد و کاهش فقر می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه پایدار گردشگری روستایی در گیلان تاکید کرد. حسن خسته بند افزود:  نقش گردشگری امروز در کمک به توسعه  مناطق مختلف دارای جاذبه های گردشگری بر همگان آشکار شده است. وی اظهارداشت: گردشگری روستایی یکی از اشکال گردشگری است که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه پایدار گردشگری روستایی در گیلان تاکید کرد.
حسن خسته بند افزود:  نقش گردشگری امروز در کمک به توسعه  مناطق مختلف دارای جاذبه های گردشگری بر همگان آشکار شده است.

khastebandوی اظهارداشت: گردشگری روستایی یکی از اشکال گردشگری است که هر روز بر میزان توجه و تاکید بر آن در برنامه ریزی های روستایی و منطقه ای افزوده می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری روستایی گستره ای فراگیر از فعالیت ها، خدمات و تسهیلات را شامل می شود که به وسیله روستائیان برای تفریح، استراحت، جذب و نگهداشت گردشگران در نواحی روستایی صورت می گیرد.

وی افزود: بخش توریسم به عنوان بخشی مولد در زمینه کسب درآمد و ایجاد اشتغال، در اقتصاد کشورها نقش بسزایی دارد.

خسته بند تاکید کرد: بسیاری از کشورها به صنعت پویای توریسم به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال زایی، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختارهای زیر بنایی نگاه می کنند.

وی اظهارداشت: توسعه  پایدار گردشگری روستایی به مثابه بخشی ارزشمند و روبه پیشرفت در زمینه های اقتصادی مطرح است.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری به عنوان صنعت بدون دود یکی از پایدارترین، مطمئن ترین و سالم ترین منابع درآمدی در تجارت جهانی بوده و عنصر مهمی در بهبود و تنظیم موازنه بازرگانی و ترازهای پرداخت بسیاری از کشورها و موجب توازن بازارهای جهانی شده است.

وی همچنین با اعلام اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت منحصر به فرد اقتصادی تلقی می شود، افزود: توسعه گردشگری موجب ایجاد اشتغال، افزایش درآمد، کاهش فقر و رونق اقتصادی جامعه درنتیجه کاهش ناهنجاری های اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه و افزایش رفاه اجتماعی خواهد شد.

خسته بند اذعان داشت:  گیلان از نظر مکان های توریستی و تنوع  از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است.

وی اظهارداشت:  یکی از اصلی ترین راه های برون رفت کشور از تک محصولی نفت، رشد و توسعه صنعت توریسم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انزلی یکی از مناسب ترین و بکرترین مکان ها برای  توسعه صنعت گردشگری کشور است./مهر

Share