استاندار گیلان:

حضور هنرمندان صنایع‌دستی گیلان در بازارهای جهانی فراهم شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان گفت: حضور هنرمندان صنایع‌دستی در کشورهای اروپایی و عربی حاشیه خلیج‌فارس باید فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، محمدعلی نجفی شامگاه یک‌شنبه در نشست با اتحادیه فرش‌بافان و هنرمندان صنایع‌دستی گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با اشاره به اینکه زنان هنرمند زیادی در صنایع دستی گیلان حضور دارند، اظهار کرد: برخی از افراد در استان کمتر به مشکلات گیلان رسیدگی می‌کنند.

jpg976

وی با بیان اینکه در حمایت از صنایع‌دستی کاملا جدی هستیم، افزود: جلسات با هنرمندان باید مستمر باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه جایگاه اشتغال استان مناسب نیست و با حضور هنرمندان می‌تواند بهتر باشد، تصریح کرد: سیستم بانکی، بازاریابی، اداره صنعت و معدن و گردشگری و کار و رفاه اجتماعی باید به هنرمندان کمک کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها بخش عظیمی از درآمد خود را از صنایع‌دستی به دست می‌آورد و از ورود صنایع‌دستی از کشورهای دیگر جلوگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع‌دستی کشورهای پاکستان و هندوستان توسط هنرمندان تولید می‌شود و اجازه نمی‌دهند صنایع‌دستی از کشورهای دیگر وارد شود،‌ گفت: آموزش و اعتبار لازم به هنرمندان فرش دست‌باف و صنایع‌دستی باید انجام شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بخش بانکی رقمی را در اختیار ما قرار دادند که بخش زیادی از این رقم را در اختیار صنایع‌دستی قرار می‌دهیم، افزود: هنرمندان نقاط مختلف استان نباید از این سهم بی‌بهره بمانند.

وی تصریح کرد: بخش بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ممنوعیت ورود صنایع‌دستی را پیگیری کند و باید به روزی برسیم تا هیچ‌گونه واردات صنایع‌دستی نداشته باشیم.

نجفی با بیان اینکه آستاراخان بازار خیلی مناسبی برای فروش کالاهای صنایع‌دستی هنرمندان گیلانی نیست، اظهار کرد: حضور هنرمندان صنایع‌دستی در کشورهای اروپایی و عربی حاشیه خلیج‌فارس باید فراهم شود.

وی با تصریح بر اینکه دومین نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی باید برپا شود،‌ تاکید کرد: فرمانداران و شهرداران استان باید امکانات لازم را برای کمک به صنایع‌دستی فراهم کنند.

استاندار گیلان افزود:‌ اشتغال وسیعی را در بخش صنایع‌دستی می‌توانیم ایجاد کنیم و بخشی از مشکل اشتغال استان به وسیله صنایع‌دستی برطرف می‌شود.

 در این جلسه تعدادی از نمایندگان فرش دست‌باف و صنایع‌دستی به ارائه مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

تسنیم/

Share