در تب و تاب پیش از جام جهانی

جدیدترین لیست کروش/ ترکیب کارلوس برای جام‌جهانی‌ مشخص شد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نظر از همین حالا کارلوس کروش به ترکیب نهایی تیم‌ملی در جام‌جهانی‌ رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نظر از همین حالا کارلوس کروش به ترکیب نهایی تیم‌ملی در جام‌جهانی‌ رسیده است. tim iran

او قصد دارد از ترکیبی استفاده کند که در بازی‌های پایانی مقدماتی جام‌جهانی‌ توانست با این ترکیب سه بازی پشت‌سر هم را ببرد. البته یک تفاوت نسبت به آن زمان ایجاد شده و آن حضور دو بازیکن ایرانی‌الاصل جدید در تیم‌ملی است؛ دانیال داوری و مهرداد بیت‌آشور. با وجود این دو نفر، تغییری کوچک در ترکیب اصلی ایران در جام‌جهانی‌ ایجاده شده است.ترکیب احتمالی ایران و البته شرایط این بازیکنان در زیر می‌‌آید.

گلر:؛ دانیال داوری در غیاب رحمتی

او شماره یک تیم‌ملی در جام‌جهانی‌ است؛ به طور قطع. در ترکیبی که کروش ارائه داده، دانیال شماره یک است. با عملکردی هم که این گلر در فصل جاری بوندس‌لیگا داشته، به طور قطع شماره یک را بر تن می‌کند. گلر شماره دو ایران هم رحمان احمدی است و احتمالاً نفر سوم هم از بین علیرضا حقیقی یا حامد لک انتخاب می‌شود. شاید خیلی‌ها سؤال کنند تکلیف سیدمهدی رحمتی چه خواهد شد؟ شاید هیچ‌کدام از اعضای کادرفنی در این باره پاسخ روشنی ندارند ولی وقتی کار به حرف‌های خودمان می‌کشد، آنها می‌گویند کروش دیگر رحمتی را دعوت نمی‌کند. شاید به همین دلیل بود که گلر استقلال هم پس از آخرین مصاحبه کروش اعلام کرد دیگر به حرف‌های او توجه نمی‌کند.

مدافع‌ها‌: سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، بیت‌آشور و احسان حاجی‌صفی

پژمان منتظری در سه بازی آخر ایران در مقدماتی جام‌جهانی‌ دفاع راست بود تا در عمق دفاع سیدجلال و امیرحسین صادقی قرار بگیرند. در آن روزها خبری از استیون بیت‌آشور نبود اما حالا با حضور این بازیکن در دفاع راست، منتظری به عمق دفاع رفته تا امیرحسین نیمکت‌نشین شود. در ترکیبی که کروش در نظر گرفته، زوج منتظری و سیدجلال در عمق دفاع بازی می‌کنند. سمت راست بیت‌آشور قرار می‌گیرد و در چپ فعلاً احسان حاج‌صفی گزینه اول است. البته با اوج‌‌گیری دوباره بیک‌زاده احتمالاً این بازیکن فیکس تیم‌ملی می‌شود. پولادی هم به تازگی بازگشته و فرصت چندانی در اختیار ندارد.

هافبک‌ها‌: جواد نکونام، آندو، مجتبی جباری، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه

طرز تفکر کروش درباره نکونام این است: «او باید تیم من را رهبری کند.» به همین دلیل توقعات او از کاپیتان تیم‌ملی فقط به مسائل فنی محدود نمی‌شود. با کوچ نکونام به قطر، کروش بسیار نگران شد و حتی از نکونام خرده گرفت. در کنار این بازیکن، آندو به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کند. جباری هم با اوج​گیری دوباره حالا مهره ثابت تیم‌ملی است. مسعود شجاعی هم به دلیل حضور در فوتبال اروپا و نوع تمریناتش، گزینه اول کروش در جناح چپ است، هر چند کارلوس رقیبی چون جهانبخش هم برایش تراشیده است. دژاگه هم که اگر مصدوم نباشد، به طور قطع در پست بال راست بازی خواهد کرد.

مهاجم‌؛ رضا قوچان‌نژاد

او شماره یک خط حمله تیم‌ملی است. رضا انگیزه‌های فراوانی برای تیم‌ملی دارد و فعلاً مهاجمی رقیب او نیست. قوچان‌نژاد در چارلتون مهره‌ای ثابت است و در سه بازی پایانی ایران در مقدماتی جام‌جهانی‌ گل زد. البته او در زمان حمله در خط حمله ایران تنها نخواهد بود. دژاگه و شجاعی از راست و چپ به او اضافه می‌شوند و جباری هم با پاس‌های عمقی‌‌اش، دفاع حریف را به هم خواهد ریخت.

دلایلی که باعث دعوت کریمی نمی‌شود؟

آیا کریمی هم جایی در لیست و شاید ترکیب خواهد داشت؟ این سؤالی است که طرفداران زیادی می‌پرسند و هنوز کسی پاسخ روشنی به آن نداده است. هر چند نام این بازیکن در لیست ۵۰ نفره به فیفا وجود دارد ولی کارلوس کروش فاش کرده، او شانسی برای حضور در تیم‌ملی ندارد. بی‌شک گذشت زمان می‌تواند این خبر را تأیید یا تکذیب کند. در حال حاضر همه اطرافیان تیم‌ملی در حرف‌های درگوشی از عدم دعوت کریمی به تیم‌ملی خبر می‌دهند. یکی از دلایل اصلی هم اعتماد کامل کروش به رهبر تیمش یعنی نکونام است. می‌گویند او قصد ندارد در تیم‌ملی تقسیم قدرت کند و اعتقاد دارد وجود نکونام به عنوان بزرگ تیمش کافی است. شاید خیلی‌ها به حضور کریمی دید فنی داشته باشند ولی آنچه به نظر می‌‌آید، نگرش متفاوت کروش به دعوت کریمی است. او معتقد است با حضور او، دیگر نکونام رهبر اصلی تیمش نخواهد بود و شاید این مسئله بتواند مشکلاتی را شکل دهد./خبر آنلاین

Share