استاندار گيلان

توفیقات نظام بدون ایثارگری های شهدا محقق نمی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب حماسه و عشق ، ایثار و از خود گذشتگی ها است گفت : اگر ایثارگری های شهدا نبود امروز این توفیقات را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد نبودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب حماسه و عشق ، ایثار و از خود گذشتگی ها است گفت : اگر ایثارگری های شهدا نبود امروز این توفیقات را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد نبودیم.

jpg917 دکتر نجفی در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد کنگره هشت هزار شهید، سرداران و امیران گیلان یادواره های شهدا را از راه هایی دانست که می توان به وسیله آن فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش داد و افزود : باید به کیفیت این مراسم ها افزوده شود تا تأثیرگذاری بیشتر داشته و حضور آگاهانه مردم به ویژه جوانان افزایش یابد .

وی ادامه داد : نقش سخنرانی ها در یادواره های شهدا در انتقال فرهنگ ایثارو پایداری بسیار اثرگذار است چرا که سخنرانی در این مراسم ها باسایر برنامه ها متفاوت است .

استاندار گیلان گفت : استانداری نیز آمادگی حمایت از برنامه های ستاد کنگره شهدا را دارد و معاونین برنامه ریزی ، عمرانی و سیاسی امنیتی از سوی استاندار پیگیر مسائل خواهند بود .

دکتر نجفی تأکید کرد : مردم اساس انقلاب اسلامی ایران هستند و باید مشارکت و حضور مردم را در اجرای برنامه های این ستاد افزایش دهیم .

نماینده ی عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد : وظیفه ماست برای حفظ آثار انقلاب اسلامی ایران از برنامه های ستاد کنگره شهدا و دیگر برنامه های فرهنگی حمایت کنیم .

وی با اشاره به کاروان های هزار کامیونی پشتیبانی به جبهه ها از گیلان به همت آیت ا… احسانبخش نماینده سابق ولی فقیه در گیلان اظهارداشت : گیلانیها در همه عرصه های نظام همواره پیشگام و سرآمد بوده اند و گیلان از استانهای معدودی است که حضور پرشور شیرزنان را در جبهه های حق علیه باطل داشته است .

نماینده ی عالی دولت درگیلان با تأکید براینکه ما خود نیازمندیم ایثارگری های شهدا را الگویی برای خدمت به مردم قرار دهیم گفت : خدمت به مردم موجب خوشنامی و رضایت اللهی می شود .

دکتر نجفی با بیان اینکه عشق و ایثار و از خود گذشتگی مردم ما در ابتدای انقلاب و دفjpg918اع مقدس موجب ایجاد آن حماسه ها و خاطرات ماندگار شد افزود : باید این فضا و روحیات در جوانان امروز ما نمایان شود و این موضوع در برنامه هایی همچون اردوهای راهیان نور و یادواره های شهدا نمود پیدا می کند .

دکتر نجفی در ادامه با اشاره به تفاوت اندیشه های جوانان امروز ما باگذشته و جنگ نرم و فرهنگی دشمن گفت : باید به گونه ای عمل کنیم که جوانان ما با اراده خودشان راه درست و اصل را انتخاب کنند و روحانیون و متولیان فرهنگی در تحقق این مسئله بسیار تأثیر گذارهستند .

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در زمینه پرداختن به مطالبات مردم افزود : وقتی به دیدار خانواده های شهدا می رویم آنها از ما مسئولین خدمت ، حرکت ، ساخت استان و رسیدگی به مردم و فقرا را انتظار دارند .

استاندار گیلان شیوه زندگی و ساده زیستی امام خمینی ( ره ) و مقام معظم رهبری را الگو و ملاک مناسب برای سبک زندگی دانست وگفت : مسئولین باید همواره روحیه کار و درخدمت به مردم بودن را به خود گوشزد کنند

وی همچنین با اشاره به شرایط بودجه ای کشور و استان گفت : با تمهیداتی که درحال اندیشیدن در بخش های داخلی و کشوری هستیم و تحقق اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و اندیشه های ریاست جمهور امیدواریم وضعیت بودجه ای استان بهبود پیدا کند

دکترنجفی همچنین گفت : اگر فرهنگ کار و تولید در روستاهایمان را بتوانیم تقویت کنیم بسیاری از بیکاری استان برطرف خواهد شد .

استاندار گیلان ادامه داد : اگر از همه پیتانسیل ها و توان استان بهره ببریم ، بیکاری ما دیگر این میزان بالا نخواهد بود .

فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این نشست با تقدیر از حمایت های همه جانبه استاندار گیلان از برنامه های سپاه و نیز ستاد کنگره شهدای استان گفت : سپاه آمادگی دارد در همه بخشهای استان و کشور برای توسعه هرچه بیشتر کمک کند .

سردار هامون محمدی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه را بسیار مهم دانست و افزود : برنامه های ستاد کنگره شهدای گیلان واردوهای راهیان نور می تواند در تحقق این امر نقش تأثیر گذار را ایفاء کند .

Share