استاندار گيلان در چهارمين نشست شوراي اداري

تمام مدیران باید برنامه‌های اشتغالزایی خود را تا پایان اسفند ارائه دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در چهارمین نشست شورای اداری به ریاست وی با اشاره به اینکه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکارحل مشکلات اقتصادی و بیکاری است گفت:مدیران موظفند تا پایان اسفند ماه برنامه های اجرایی خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان ارائه دهند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  استاندار گیلان در چهارمین نشست شورای اداری به ریاست وی با اشاره به اینکه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکارحل مشکلات اقتصادی و بیکاری است گفت : مدیران موظفند تا پایان اسفند ماه برنامه های اجرایی خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان ارائه دهند .
jpg885
استاندار گیلان در این نشست با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصادی مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و تکلیف رئیس جمهور به معاون اول ، وزرا و استانداران برای اجرای صحیح این سیاست ها گفت : مدیران استان موظفند تا این سیاست ها را اجرایی کنند چرا که آغاز راهی برای شکل گرفتن حماسه ی اقتصادی است .

دکتر محمد علی نجفی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بهره بردن از توان داخلی و پیشرفت بدون تکیه برنیروهای خارجی است گفت : ؛ اقتصاد مقاومتی به راحتی در استان باتوجه به پتانسیل غنی نیروی انسانی ، مهندسین ، اندیشمندان ، زیرساخت ها و طبیعت زیبای گیلان قابل اجراء است .

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ، نظامی هدفمند برای مقابله با ترفندهای دشمنان در شرایط فشار و تحریم است گفت : مقاوم سازی ، آسیب زدایی ، ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی از آثار اجرای این سیاست ارزشمنداست که از نگاه عالمانه رهبرمعظم انقلاب ناشی می شود .

نماینده ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه گیلان از لحاظ اقتصادی و بیکاری با مشکلاتی مواجه است گفت : از همه ی مدیران استان میخواهم برنامه ی اشتغالزایی خود را باتوجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی تا پایان اسفند به استانداری ارائه دهند .

دکتر نجفی افزود : ما باید با اجرای این سیاست ها و با همیاری و همدلی اقتصاد استان را پویا کنیم و رتبه ی اشتغال را که در رده های پائین جدول قرار داریم به سمت ۱۰ استان برتر کشور هدایت کنیم .

استاندار گیلان با اشاره به اینکه توجه ی ویژه به بخش های کشاورزی ، تجارت ، خدمات و اقتصاد موجب ایجاد فرصت های شغلی میشود گفت : بانک های استان باید در خدمت این بخش ها قراربگیرند .

دکتر نجفی افزود : اگر چه بنده مشکلات بانک ها رادر بخش منافع و مصارف درک می کنم اما بخشی از مشکلاتی که در رکود بانکی داریم به دلیل عدم همیاری آنان است .

نماینده ی عالی دولت در گیلان در ادامه ی تذکرات خود به مدیران استان به درپیش بودن ایام نوروز اشاره کرد و گفت : دستگاههای ذیربط بویژه شهرداری ها ، فرمانداران ، سازمان میراث فرهنگی ، راه و شهرسازی ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ، سازمان صنعت معدن و تجارت ، هلال احمر ، آموزش و پرورش ، حمل و نقل و پایانه ها در زمینه ی زیباسازی شهرها ، آماده سازی هتل ها و مراکز بهداشتی و درمانی ، راه ها و تنظیم قیمت بازار اقدام کنند .

دکتر نجفی همچنین از تلاش مدیران دستگاههای اجرایی فرمانداران ، بخشداران ، مدیران ستادی استانداری و فرماندهان سپاه ، ارتش ، نیروهای انتظامی ، رسانه ها ، روحانیون و ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحران برف قدر دانی و بربازسازی مناطق آسیب دیده و جبران خسارت ها تأکید کرد .

وی به در پیش بودن مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نیز اشاره کرد و گفت : تمهیدات لازم در این بخش اندیشیده شود .jpg890

استاندار گیلان به کم آبی کشاورزی نیز اشاره کرد وگفت : معاون عمرانی و فرمانداران به همراه سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای در زمینه ی مقابله ی جدی با کم آبی ، مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در مصرف ، لایروبی و بتونی کردن انهار ، بازسازی تأسیسات ایستگاههای پمپاژ آب ، استفاده از روان آبهای سطحی برای افزایش شخم زمستانه و کشت همزمان در موقع رها شدن آب سد سفیدرود اقدام کنند .

دکتر محمد علی نجفی در پایان سخنانش با بیان اینکه بخشی از تغییرات مدیریتی به دلیل تغییر رویکردها است از زحمات معاون سابق هماهنگی امور عمرانی قدر دانی و شعبان پور معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استانداری را فردی پرتلاش معرفی کرد .

رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه محرومیت گیلان پشت زیبایی ها و سرسبزی های این استان مخفی شده است گفت : گیلان عقب ماندگی های بسیاری دارد که امیدواریم به همت مدیران و توانمند این استان به ویژه استاندار پرتلاش ، همه یکی پس از دیگری برطرف شود .

سیاوش پور با تأکید براینکه دستگاه قضائی در خدمت توسعه و پیشرفت گیلان است افزود : ظرفیت قوانین کشور آنقدر وسیع است که هیچ مانعی برای توسعه برای مدیران ایجاد نمی کند

Share