تلفن هوشمند ویژه سیاستمداران+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شرکت بوئینگ هفته گذشته از یک گوشی هوشمند رونمایی کرد که برای ارتباطات ایمن بین سازمانهای دولتی و پیمانکاران آنها طراحی شده و علاوه بر رمزنگاری تماسها، در صورت دستکاری آن می‌تواند خود را نابود کرده و همه اطلاعات داخلی خود را نیز از بین ببرد.  «تلفن هوشمند سیاه بوئینگ» نشانگر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شرکت بوئینگ هفته گذشته از یک گوشی هوشمند رونمایی کرد که برای ارتباطات ایمن بین سازمانهای دولتی و پیمانکاران آنها طراحی شده و علاوه بر رمزنگاری تماسها، در صورت دستکاری آن می‌تواند خود را نابود کرده و همه اطلاعات داخلی خود را نیز از بین ببرد.  «تلفن هوشمند سیاه بوئینگ» نشانگر توسعه بخش ارتباطات این شرکت پیمانکار دفاعی فضایی مستقر در شیکاگو بوده که بیشتر برای تولید هواپیماهای جت و جنگنده شناخته شده است.

تلفن ایمن و ضد دستکاری بوئینگ که کاملا مهروموم شده است، با هدف کاربری برای کارکنان وزارت دفاع و امنیت ملی ساخته شده که نیازمند ایمن نگهداشتن ارتباطات و داده‌های خود هستند، از این رو این شرکت آنرا تنها به خریداران «تائید شده» ارائه خواهد کرد.

mob

رمزگذاری نرم‌افزار رسانه و کنترلهای محافظتی قابل تنظیم که برای حفظ دستگاه، داده‌های آن و انتقال اطلاعات در دستگاه تعبیه شده‌اند، بطور قابل ملاحظه‌ای خطر لو رفتن ماموریت را به دلیل گم شدن اطلاعات کاهش خواهد داد.

اطلاعات در مورد این دستگاه توسط سایت myce رونمایی شد که درخواست ثبت آن را در کمیسیون فدرال ارتباطات شناسایی کرده بود.

اگرچه بیشتر ویژگیهای این فناوری به عنوان «حفاظت‌شده» فهرست شده‌اند و مخفی خواهند ماند، اما اسناد بدست‌آمده نشان می‌دهند که این تلفن دو سیم کارته با استفاده سیم کارتهای میکرو از باندهای فرکانس GSM، WCDMA و LTE پشتیبانی خواهد کرد.

این تلفن هوشمند ۱۳.۲ در ۶.۹ سانتیمتری همچنین از یک پورت HDMI برای اتصال به تلویزیون و ویژگیهای دیگر مانند یو‌اس‌بی، وای‌فای و بلوتوث برخوردار است.

خریداران این دستگاه حتی در صورت تائید شدن باید قراردادی را برای مخفی نگهداشتن جزئیات تلفن خود امضا کنند. /ایسنا

 

Share