تصمیم آل سعود بر تخریب محل تولد پیامبر (ص) + عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  یکی از آخرین آثار تاریخی به جا مانده در کشور عربستان محل تولد پیامبر اکرم (ص) می باشد که در نزدیکی مسجدالحرام واقع شده است. دکتر «عرفان بن علوی» مورخ و مدیراجرایی انجمن تحقیقات میراث اسلامی  در انگلستان به روزنامه ایندیپندنت گفت: محل تولد حضرت محمد (ص) یکی از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  یکی از آخرین آثار تاریخی به جا مانده در کشور عربستان محل تولد پیامبر اکرم (ص) می باشد که در نزدیکی مسجدالحرام واقع شده است.

2050867_660دکتر «عرفان بن علوی» مورخ و مدیراجرایی انجمن تحقیقات میراث اسلامی  در انگلستان به روزنامه ایندیپندنت گفت: محل تولد حضرت محمد (ص) یکی از اماکن حائز اهمیت برای جامعه مسلمانان بالاخص پیروان مذهب تشیع در سراسر جهان است. اکثر مردم از تصمیم آل سعود مبنی بر تخریب این مکان مقدس اطلاعی ندارند.

آل سعود همچنین قصد دارد تا کتابخانه کوچکی که در  سال ۱۹۵۰ ساخته شده و در نزدیکی محل تولد پیامبر اکرم (ص) واقع است را ویران کند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت مسئولان شرکتی که ساخت و ساز در اطراف مسجدالحرام را برعهده دارند اعلام کرده اند که قصد دارند به جای خانه تولد پیامبر (ص) و کتابخانه یک کاخ سلطنتی مدرن و اقامتگاهی برای روحانیون و مفتی ها احداث کنند.

گفتنی ست، خانواده سلطنتی عربستان انکار می کنند که حضرت محمد (ص) در این مکان به دنیا آمده است و با حفظ هر گونه آثار تاریخی منتسب و متعلق به ایشان مخالف است.

Share