معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی

تشکل‌های دانشجویی با حفظ خط قرمز،مورد قبول دانشگاه آزاد هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر رفع نگرانی های مطرح شده مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی گفت: با بهره مندی از منویات امام راحل و پایبندی به مقررات نظام اسلامی، تمامی فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری در دستور کار این دانشگاه قرار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر رفع نگرانی های مطرح شده مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی گفت: با بهره مندی از منویات امام راحل و پایبندی به مقررات نظام اسلامی، تمامی فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

hashemi حجت الاسلام و المسلمین “سید طه هاشمی” روز پنج شنبه در گردهمایی میان استانی مدیران فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی هشت استان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در رشت افزود: امروز استادان، دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با هر نوع گرایش سیاسی ولی با حفظ خط قرمزها، مورد قبول دانشگاه آزاد هستند و فضای این دانشگاه‌ها باید به فضای بحث و بیان نظرات تبدیل شود.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را پیوندی اثرگذار دانست و تاکید کرد که دانشگاه ها باید بر روی جریانات سیاسی تاثیر بگذارند.

وی با بیان اینکه ارزش های اخلاقی و مکارمی چون صداقت و راستی، مورد پذیرش همه جوامع و لازمه جذب ملل مختلف است، گفت: استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی در برخورد ، لبخند، مهربانی و مدارا است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: مهم‌ترین راهبرد فرهنگی ما در دانشگاه آزاد، ارائه الگوهای عملی برگرفته از سیره و زندگی ائمه است زیرا بر این باوریم بازگشت به سبک و سیره ائمه معصومان (ع) تنها راه تحول درکشور است.

هاشمی ادامه داد: درپی تحول عظیم فرهنگی در این دانشگاه هستیم به گونه‌ای که دانشجو در زمان فراگیری دانش به ارزش‌های انسانی و اخلاقی و علمی آراسته باشد درغیر این صورت موفق عمل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه استقرار ارزشهای انسانی در یک جامعه نتیجه موثر کار فرهنگی است، تصریح کرد: پیش از این حوزه فرهنگی در دانشگاه در درجه دوم اهمیت قرار داشت و فرهنگ خلاصه شده بود در برنامه هایی که جاذبه ای نداشت.

وی بیان داشت: دانشگاه عرصه‌ای برای جوشش تفکرها و بروز و ظهور خلاقیت‌ها و ابتکارات است و برای تحقق رسالت اصلی دانشگاه، باید غنای عظیم فرهنگی ایران اسلامی را به جوان امروز معرفی کنیم.

وی خطاب به معاونین و روسای دفاتر فرهنگ اسلامی تاکید کرد: ارائه ایده های اثرگذار از سوی واحدها و مراکز دانشگاهی و عملیاتی کردن برنامه راهبردی فرهنگی دانشگاه در محورهای مشخص شده،موجب بالندگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و اثرگذاری آن در سطح جامعه خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به افزایش بودجه فرهنگی به ۴ درصد از کل درآمدهای آن در سال آتی، با توجه به احساس نیاز این حوزه، اشاره کرد و گفت: طبق بررسی های انجام گرفته، اساتید تاثیری ۷۰درصدی بر نگرش دانشجویان دارند که این امر نشان دهنده اهمیت کار آن ها است.

mirebrahimمعاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در این گردهمایی گفت: توجه به دین داری ، اخلاق مداری ، نشاط افزایی ، مدیریت ، مشارکت ، برنامه های جنبی دانشجویان ، بهره مندی از توانمندی های علمی و تجربه استادان و همراهی کارکنان از سرفصل های جدید در رویکرد فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈسید علی میرابراهیمیˈ معرفت افزایی و دانش اندوزی را دو رسالت اصلی دانشگاه عنوان و اظهار کرد: این دو رسالت اصلی موجب شده که نهاد اجتماعی در فرهنگ سازی جوامع مهمترین نقش را ایفا کند و رکن اساسی در تعالی و پیشرفت به شمار رود.

وی تصریح کرد: از این رو فرآیند برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد به ویژه در سند اسلامی شدن دانشگاه ها و نقشه مهندسی فرهنگی کشور تهیه و تدوین شده و به تصویب شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است.

وی یادآور شد: با توجه به این مهم و افزایش بودجه فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی این دانشگاه فعالیت های فرهنگی تاثیرگذار خود را سال آینده با محوریت و مشارکت حداکثری دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ارتقاء می دهد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خواستار تلاش فراوان دانشگاهیان در زمینه اشاعه سیاست های فرهنگی مقام معظم رهبری در سطح جامعه شد و گفت: بدون شک بهره مندی از سیاست های فرهنگی معظم له که در زمینه های مختلف سیاسی،فرهنگی و اجتماعی اجتهاد دارند، راهگشا خواهد بود.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و رییس دانشگاه آزاد اسلامی رشت نیز در این گردهمایی با برشمردن اهمیت امورات فرهنگی گفت: اگر محور امورات مختلف علمی،آموزشی،پژوهشی و دانشجویی دانشگاه بر روی ریل فرهنگ حرکت کند،موجب تعالی و سعادتمندی فرد و جامعه خواهد شد.IMG_4454

“بهروز دانشیان” افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی آنهم در محیط و فضای دانشگاه جهادی بزرگ و خداپسندانه است.

در این گردهمایی دو روزه که از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در واحد رشت برگزار شد، ۶۳نفر از مدیران فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی استان های مازندران، گلستان، البرز، قزوین، اردبیل، زنجان ، آذربایجان غربی و گیلان شرکت دارند.

لازم به ذکر است در حاشیه این همایش، دکتر سید طه هاشمی ، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بهمراه هیأت همراه با آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت دیدار کرده که در این نشست دکتر هاشمی،به بیان اهداف برگزاری همایش میان استانی مدیران فرهنگی را به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت پرداخت .

Share