معاون هماهنگی دانشگاه آزاد خبرداد

تشکیل شورای اقتصاد در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون هماهنگی استان گیلان گفت: با تشکیل شورای اقتصاد در استان گیلان و استفاده از پتانسیل های موجود،در جهت پیگیری تأسیس شرکت های دانش بنیان و برنامه ریزی های اقتصادی و درآمد های خارج از شهریه در واحد های دانشگاهی استان گیلان اقدام گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نوزدهمین جلسه رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه در استانهای شمالی ( گیلان، مازندران و گلستان)، دبیر هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس شورای سیاستگذاری سما در استان گیلان، نماینده تشکل های سیلسی دانشجویی استان گیلان، مدیر اداری دانشگاه آزاد اسلامی استانهای شمالی کشور و رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات ساختمان اداری این استان در رشت برگزار شد.

mirebrahimiدر این جلسه ابتدا حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، با اشاره به رفع مشکلات استادان و کارکنان در واحد ها، گفت: بعضی از کارکنان و استادان در واحد ها و مراکز آموزشی با مشکلاتی مواجه شده و باید این مشکلات در واحد ها با خوشرویی و انعطاف لازم توسط رؤسای واحد های دانشگاهی حل شود تا باعث بوجود آمدن محیطی پر نشاط و آرام در دانشگاهها شود.

دکتر سید علی میرابراهیمی ، تصریح کرد: حضور بموقع و دائم رؤسای واحد ها و معاونین در واحدها، تسریع در پاسخ به مکاتبات اداری، پرهیز از هزینه های غیرضروری، پرهیز از جذب نیروی انسانی جدید در اولویت کاری رؤسای واحد های دانشگاهی استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی استان گیلان، از تشکیل شورای اقتصاد در استان خبر داد و بیان کرد: با تشکیل شورای اقتصاد در استان گیلان و استفاده از پتانسیل های موجود،در جهت پیگیری تأسیس شرکت های دانش بنیان و برنامه ریزی های اقتصادی و درآمد های خارج از شهریه در واحد های دانشگاهی استان گیلان اقدام گردد.

در ادامه دکتر بهروز دانشیان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با ارائه گزارش در خصوص برگزاری جلسات منظم کمیسیون دائمی هیأت امنای استان گیلان نیز اظهار کرد: از زمان تشکیل کمیسیون های دائمی استانی، تاکنون تعداد هفت جلسه با حضور اعضای این کمیسیون در استان گیلان ، تشکیل و موارد متعددی در این جلسات بررسی و تصویب گردید و جهت تصویب نهایی در جلسه هیأت امنای استانی مطرح خواهد شد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در خصوص اعلام آمادگی جذب دانشجویان خارج از مرزهای بین المللی توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اذعان کرد: با بررسی های بعمل آمده و هماهنگی با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی را داشته و پس از هماهنگی های لازم در این خصوص اقدام خواهد شد.

shahvaraniدکتر احمد شاهورانی،نماینده تام الاختیارریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی(گیلان،مازندران و گلستان) ، پیشاپیش ضمن تبریک سال نو به حاضرین در جلسه و بوجود آمدن تحول در طبیعت، گفت: ما باید با توجه به تغییر فصل در افکار و رفتار و اخلاق خود تحول بوجود آورده چرا که در جهان رشد و تحول و حرکت وجود دارد و اگر انسان در خود تحول بوجود نیاورد ، در خسران است.

نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی، ضمن اشاره به مراحل رشد انسانی، اظهار کرد: نفس انسانی باید رشد پیدا کند و این رشد هم در سطح استادان و دانشجویان و هم در سطح کارکنان تعالی پیدا کند پس وظیفه اصلی ما در دانشگاه آزاد اسلامی ، تحول است . خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در طی این سالها به عنوان یکی از ارکان جامعه اسلامی توانسته است وظیفه خود را در جامعه اسلامی بخوبی اجرا کند .

وی ، همچنین ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با بودجه و سرمایه مردم ایران اسلامی توانسته است ۵۰% آموزش عالی را بعهده بگیرد و باید قدر این زحمات کشیده شده در دانشگاه آزاد اسلامی را دانست. در مملکتی که دانشگاه آزاد اسلامی با پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و موافقت حضرت امام خمینی (ره) ، در ایران اسلامی تأسیس شد و توانسته تا این زمان با امکاناتی که در این دانشگاه با سرمایه اصلی مردم بوجود آمد در خدمت آموزش عالی و ادامه تحصیل فرزندان این مرز و بوم باشد.

دکتر شاهورانی، با تشکر از دولتمردان دولت اعتدال ، تدبیر و امید، اذعان داشت: با دیدگاهی که دولت به دانشگاه آزاد اسلامی دارد و با تعیین وزرای جدید که همگام با دانشگاه هستند و تعیین مدیری مدبر و دلسوز و همکاری زحمتکشان در دانشگاه آزاد اسلامی ، خواهیم توانست در آینده قدمهای مؤثری را در توسعه آموزش عالی کشور برداریم. امروز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت مؤسس این دانشگاه طوری عمل خواهند کرد که در راستای اهداف و سیاست های شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

این مقام مسوول با توجه به مسائل اقتصادی مطرح در کشور ، بیان کرد: تأمین بودجه دانشگاه با ورود به مسائل اقتصادی مناسب بسیار مهم بوده و باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد و با تحقیق و بررسی کارشناسان در این زمینه ، در واحد های دانشگاهی اقدام لازم معمول گردد و با توجه به پتانسیل های موجود در استانهای شمالی با تشکیل شرکت های دانش بنیان و ارتباط با صنعت این امر تحقق یابد.

نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی،با توجه به تفویض اختیار انجام شده، تأکید کرد: با توجه به ایجاد شوراهای راهبردی و برنامه ریزی های شوراهای هیأت امنای استانی و اختیاراتی که ریاست عالی دانشگاه به نمایندگان تام الاختیار خواهد داد ، انشاالله در آینده مشکلات موجود در استانها برطرف خواهد شد.

در پایان رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را رائه کردند.همچنین با اهدای لوح سپاس از زحمات دکتر محمد حسین سرورالدین، رئیس سابق منطقه ۱۷ دانشگاه آزاداسلامی تقدیر و تشکر شد .

Share