با حضور وزیر دفاع انجام شد

تحویل انبوه چهار نوع موشک بالستیک و یک سامانه پدافند هوایی به نیروهای مسلح

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تعداد انبوهی از چهار نوع موشک بالستیک و یک سامانه پدافند هوایی، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور وزیر دفاع، به نیروهای مسلح کشور تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه  اطلاع  رسانی دیارمیرزا ،با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، انبوه موشک‌های قدر، قیام، فاتح ۱۱۰، خلیج فارس و سامانه پدافند هوایی مرصاد که توسط سازمان هوافضای وزارت دفاع طراحی و تولید شده است، به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تحویل داده شد.

99629_950وزیر دفاع در جریان مراسم تحویل‌دهی این سامانه‌ها و تجهیزات موشکی، گفت: افتخارآفرینی فرزندان غیور و پرتلاش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تثبیت قدرت بازدارندگی موثر و افزایش اقتدار و توانایی نیروهای مسلح با جدیت و همت مثال‌زدنی ادامه دارد.

سردار دهقان افزود: متخصصان افتخارآفرین سازمان هوافضای وزارت دفاع با تحویل انبوه موشک‌های بالستیک قدر، قیام، فاتح ۱۱۰، خلیج فارس و سامانه پدافند هوایی مرصاد یک بار دیگر توان و اقتدار صنعت دفاعی را در تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح به پیشرفته‌ترین تجهیزات موشکی به نمایش گذاشتند و نشان دادند تحریم‌های گوناگون و همه‌جانبه دشمنان که به صورت سخت‌گیرانه و ویژه در بخش دفاعی اعمال می‌شود، نتوانسته است کوچکترین خللی در عزم و اراده آن‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: موشک‌های فاتح نشان فتح و ظفر، خلیج فارس نشان خردمندی، مرصاد نشان موفقیت، قیام نشان صلابت و قدر نشان قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ایران اسلامی است.

دهقان در ادامه گفت: این موشک‌ها قادرند اهداف دشمن را با دقت مورد اصابت قرار دهند و منهدم کنند و طیف متنوعی از نیازمندی‌های موشکی نیروهای مسلح را در بردهای مختلف تامین کنند. این موشک‌ها که به طور کاملا بومی توسط متخصصان وزارت دفاع طراحی، ساخت و به تولید انبوه رسیده، امروز با سرافرازی تحویل نیروهای مسلح کشورمانmohamad agah (2 of 7)-2 شد.

وزیر دفاع تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح از سطحی از توانمندی های دفاعی برخوردارند که قادرند با هرنوع تهدیدی در فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند و دشمنان ملت ما نیز به این قابلیت و توانمندی واقفند و تهدیداتی که اعلام می کنند لفاظی رسانه ای و برای مصرف داخلی است.

وی به تشریح ویژگی و قابلیت‌های هرکدام از موشک‌ها پرداخت و گفت: موشک بالستیک قدر یک اچ و میانبرد قیام با توانایی حمل انواع سر جنگی‌های بلاست و بارانی توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را داراست و پرتاب از لانچرهای متحرک و سیلوها در مواضع مختلف و عبور از سپر دفاع موشکی با داشتن قابلیت رادارگریزی، از مزایای این موشک‌ها محسوب می‌شود.

دهقان ادامه داد: موشک‌های بسیار دقیق و نقطه‌زن زمین به زمین فاتح ۱۱۰D و زمین به دریای خلیج فارس، در دسته نسل چهارم موشک‌های بالستیک فوق مدرن با سوخت قرار دارد و از معدود موشک‌هایی هستند که تا لحظه برخورد به هدف قادرند اهداف را رهگیری کرده و اصابت دقیق و موثری داشته باشند.

وزیر دفاع در تشریح سامانه موشکی زمین به هوای مرصاد نیز خاطرنشان کرد: این سامانه از نظر حجم، کوچک، متحرک و قابل جابجایی سریع و قابلیت اتصال به حلقه پدافندی کشور، ردگیری و انهدام انواع پرنده‌های دشمن از قبیل هواپیماهای جنگنده با سرعت بالا، بالگرد، موشک‌های کروز، هواپیمای بدون سرنشین در برد متوسط و بصورت غیرفعال را دارد.

وی همچنین تجهیز به رادار شناسایی، قابلیت کار مداوم ۲۴ ساعته، امکان استقرار در ارتفاعات بسیار بلند، کشف، انتخاب و تعقیب هدف بصورت پیوسته و اتوماتیک را از قابلیت‌های عملیاتی سامانه مرصاد برشمرد و افزود: این سامانه با تجهیز به یک ردگیر مرئی (الکترواپتیک) قادر است عملیات مطلوبی در محیط جنگ الکترونیک انجام دهد و بطور پیوسته و همزمان با چند هدف درگیر شود.

سردار دهقان در پایان از مدیران و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و شبکه بزرگ همکاران وزارت دفاع که با روحیه جهادی در طراحی و ساخت این سامانه‌های موشکی نقش‌آفرینی کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

ایسنا /

Share