تجهیز فرودگاه رشت به خودروی کف ساز جدید روز دنیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: یک دستگاه خودروی کف ساز جدید که قادر است در عرض یک دقیقه ۱۲ هزارو ۵۰۰ لیتر آب بوسیله پمپ گریز از مرکز با ۸تا۱۰ bar به فاصله ۹۰ متر را پرتاب کند برای نخستین بار در دو دهه اخیر، به خودروهای آتش نشانی فرودگاه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: یک دستگاه خودروی کف ساز جدید که قادر است در عرض یک دقیقه ۱۲ هزارو ۵۰۰ لیتر آب بوسیله پمپ گریز از مرکز با ۸تا۱۰ bar به فاصله ۹۰ متر را پرتاب کند برای نخستین بار در دو دهه اخیر، به خودروهای آتش نشانی فرودگاه رشت اضافه شد .

مهندس فتاح رضوانی افزود: خودروی مذکور مجهز به بیش از ۴۰ نوع کارایی در زمینه تجهیزات امدادی است که هر کدام از انواع آنها دو تا سه برابر می باشند که به این ترتیب عمر متوسط خودروهای کف ساز به ۱۴ سال تقلیل می یابد.

وی افزود: فرودگاه رشت با محوریت قرار دادن بحث ایمنی به دنبال تجهیز ناوگان ایمنی و آتش نشانی است و به همین منظور با برنامه ریزی و زمان بندی مشخص، این فرودگاه به انواع ماشیIMG_1888ن آلات تخصصی امداد و نجات تجهیز می شود.

مهندس رضوانی ادامه داد: قیمت تمام شده خودرو جدید کف ساز فرودگاه رشت به قیمت روز ۳۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات شرکت فرودگاههای کشور هزینه شده است.

مدیر کل فرودگاه گیلان تاکید کرد: قطعاتی نظیر پمپ و مانیتور تا ۵ سال، باقی قطعات تا دو سال و مجموعه خودرو فوق تا ۱۰ سال شامل گارانتی و خدمات پس از فروش خواهند بود.

مهندس رضوانی همچنین وزن خودروی مذکور را ۳۰ تن , ارتفاع ۸۰/۳ و طول آن ۱۱ متر اعلام کرد و اظهار داشت: در این خودرویک سیلندر پودر خشک ۲۵۰ کیلویی نصب گردیده که توانایی اطفای حریق از مانیتور جلوی خودرو را دارد .

وی در پایان از مدیر کل ایمنی و نجات فرودگاهی به خاطر مساعدت و همکاری بسیار خوب تقدیر و تشکر نمود.

 

Share