فرماندار رشت خبر داد

تجمع بزرگ فاطمیون در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رشت از تجمع بزرگ فاطمیون همزمان با سالروز شهادت فاطمه (س) در ۱۴ فروردین سال ۹۳ در میدان شهدای ذهاب شهر رشت خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عیسی مهدوی عصر امروز در جلسه تمهید مقدمات برگزاری مراسم ایام فاطمیه (س)در شهرستان رشت اظهار کرد: گیلانی‌ها آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.

farmandari - mahdavi (27)وی با بیان اینکه نوروز امسال با بهار معنوی عجین شده است، افزود: ایام شهادت فاطمه (س) مظلومه و شهیده ولایت همزمان با نوروز است.

مهدوی تفسیر اسلام ناب محمدی (ص) را بر گرفته از قرآن و سیره ائمه (ع) دانست و تصریح کرد: مظلومه شهیده ولایت سردمدار نگاه مذکور بود.

فرماندار رشت با تاکید براینکه امسال عید باید با حفظ تمام حرمت‌ها پاس داشته شود، بیان کرد: حرمت ایام مظلومیت فاطمه (س) باید پاس داشته شود.

وی از تجمع بزرگ فاطمیون همزمان با شهادت فاطمه (س) در ۱۴ فروردین سال ۹۳ در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد و یادآور شد: گیلانی‌ها دلسوخته حضرت زهرا (س) هستند و اطاعت از ولی فقیه را مد نظر دارند.

مهدوی با اشاره به اینکه تاکنون سه جلسه برگزاری ایام فاطمیه (س) در فرمانداری رشت برگزار شده است، خاطرنشان کرد: مراسم‌های ایام فاطمیه (س) به صورت ویژه در رشت برگزار می‌شود.

*اظهار محبت به اهل بیت (ع) تعظیم شعائر الهی است

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان نیز در جلسه مذکور فاطمه (س) را الگوی امام عصر (عج) عنوان کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی از توان مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مراسم ایام فاطمیه (س) بهره می‌برند.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی به گرایش مردم ایران به ولایت اشاره کرد و افزود: ملت ایران در کنار عید باستانی نوروز شعائر دینی را حفظ می‌کنند.

وی تعظیم شعائر الهی را از تقوای قلب دانست و اظهار کرد: اظهار محبت به اهل بیت (ع) بالاترین شعائر الهی است.

مهدوی بر حفظ حرمت ایام فاطمیه (س) در نوروز تاکید کرد و یادآور شد: ارادت مردم گیلان به اهل بیت (ع) برخاسته از فرهنگ ولایی است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه در فضای شبیخون فرهنگی دشمن باید منسجم عمل کرد، گفت: نمی‌خواهیم تمام نوروز را عزاداری کنیم و توسل ما به چند روز محدود می‌شود.

وی فضاسازی شعائر دینی در ایام نوروز را نیازمند زیرکی مسئولان فرهنگی خواند و بیان کرد: شهادت فاطمه (س) و نهضت فاطمی (س) تثبیت ولایت بود.

مهدوی شب شهادت فاطمه (س) را مصادف با روز طبیعت عنوان کرد و افزود: فضاسازی محیطی باید به گونه‌ای باشد که به فضای ولایی جامعه خدشه وارد نشود.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان تجمع بزرگ فاطمیون (س) در میدان شهدای ذهاب رشت را نیازمند فضاسازی محیطی و همراهی تشکل‌های مردمی دانست و تصریح کرد: اظهار ادب به ائمه (ع) برای جامعه عزت، سربلندی و عظمت به ارمغان می‌آورد./فارس

Share