استاندار در ديدار با هيئت سياسي-اقتصادي چچن

تاکید بر گسترش فعالیت اقتصادی ایران با جمهوری چچن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان امروز با هیئت عالی رتبه ی سیاسی و اقتصادی از چچن شامل رئیس هیات دولت و وزرای اقتصاد و تجارت و مالی این کشور دیدار و گفتگو کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان امروز با هیئت عالی رتبه ی سیاسی و اقتصادی از چچن شامل رئیس هیات دولت و وزرای اقتصاد و تجارت و مالی این کشور دیدار و گفتگو کرد

najafiدکتر نجفی در این دیدار با اشاره به توانمندی های بالای گیلان در حوزه روابط خارجی گفت : تنها منطقه آزاد شمال کشور در استان قرار گرفته و ۲ منطقه ویژه دیگر نیز در دست پیگیری می باشد .

نماینده عالی دولت در گیلان بندر انزلی را جزو بنادر بزرگ و فعال کشور دانست و افزود : این بندر از توانمندی بالایی برخوردار بوده و می تواند نقش مهمی را در توسعه روابط با اروپا وحوضه قفقاز ایفاء نماید .

استاندار گیلان اجرای راه آهن قزوین – رشت – انزلی را از جمله برنامه های کاری دولت عنوان کرد و گفت : با اجرای خط ریل انزلی به استارا این خط ریلی به راه آهن سراسری آذربایجان و روسیه متصل خواهد شد .

دکتر نجفی برگسترش همکاری مشترک بخش های اقتصادی ، تجاری ، اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و بخش خصوصی متقابل تأکید کرد و گفت : گیلان تجارب خوب و ارزنده ای در بخش های تحقیقات کشاورزی ، صنعت ، تجارت دارد که می تواند به طرف چچنی منتقل نماید .

وی برفعال نمودن و گسترش همکاری بیش از پیش بخش خصوصی بین دوطرف تأکید کرد و افزود : اگر زمینه حضور بخش های خصوصی را فراهم کنیم در آن صورت ارتباطات بصورت کاربردی گسترش خواهد یافت .

در ادامه این مراسم روسلان ادیلگریف رئیس هیأت دولت چچن اظهار داشت : بعداز اتمام جنگ در چچن این جمهوری در حال رشد در مسائل اقتصادی و صنعتی بوده است .

وی اظهار داشت : تحقیقاتی که در جمهوری چچن صورت گرفته مبنی براین است که باید روابط خارجی خود را با کشورهای مختلف علی الخصوص با کشورهای نزدیک به خود توسعه دهیم .

وی ایران را کشوری قدرتمند و بزرگ توصیف کرد و افزود : این کشور از پتانسیل های بالای اقتصادی برخوردار است .

رئیس هیأت دولت چچن افزود : ما می خواهیم روابط تجاری که هم اکنون با ایران داریم گسترش یابد

Share