مهندس جعفرزاده تشریح کرد:

تاثیراجرای فازدوم هدفمندی بر بازار سکه و ارز/افزایش قیمت ارز و طلا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره افزایش قیمت ارز و طلا در روزهای اخیر گفت: نزدیک شدن به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در افزایش نرخ دلار و طلا تاثیرگذار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره افزایش قیمت ارز و طلا در روزهای اخیر گفت: نزدیک شدن به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در افزایش نرخ دلار و طلا تاثیرگذار بوده است.

jafarzadeغلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح دلایل رشد قیمت دلارو سکه دربازار روزهای اخیر گفت: آنچه که مشخص است نرخ دلار وسکه از فاکتورهای متعددی پیروی می کند اما یکی از دلایلی که با نزدیک شدن به سال ۹۳ بر قیمت دلار و سکه تاثیر گذار بوده  موضوع اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع پرداخت یارانه های نقدی در لایحه بودجه سال ۹۳ به سال های گذشته شباهت دارد و بر این اساس می توان نتیجه گرفت که اگر تدابیر لازم برای اجرای صحیح فاز دوم هدفمندی یارانه ها اتخاذ نشود این احتمال وجود دارد که اقتصاد کشور متضرر شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: نرخ ارز از در چند ماه گذشته از ثبات نسبی برخوردار بوده و عملکرد تیم اقتصادی دولت یازدهم با توجه به شرایط اقتصادی کشور مناسب بود، اما نزدیک بودن به زمان اجرای فاز دوم هدفمندی باعث شده است که قیمت دلار با رشد روبرو شود.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: بانک مرکزی باید در قالب قانون مدیریت شناور شده ارزی و اتخاذ تصمیمات مناسب از افزایش بیشتر قیمت دلار در بازارها جلوگیری کند و اطمینان مردم را به ایجاد ثبات پایدار اقتصادی در کشور جلب کند.

وی گفت: دولت در بودجه سال ۹۳ برای پرداخت یارانه نقدی ۴۲هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است بنابراین این موضوع به بازار کد می دهد که وضعیت اقتصادی کشور در کوتاه مدت اصلاح نخواهد شد و این موضوع طبیعتا بازار ارز و طلا را تحت تاثیر قرار می دهد.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: باید پذیرفت نزدیک شدن به سال جدید در افزایش تقاضا برای دلار و سکه تاثیر گذار است که این موضوع به رشد قیمت ها در بازار منجر شده، البته در افزایش نرخ سکه و طلا، رشد جهانی قیمت انس طلا نیز نکته مهمی است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: در هرصورت باید نقص های مرحله اول اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اصلاح شود و در اجرای مرحله دوم هدفمندی این مشکلات تکرار نشود این در حالی است که برنامه ریزی های اقتصادی نیز باید به نحوی باشد که تحولات سیاسی و اقتصادی در نقاط مختلف جهان، بر اقتصاد ایران تاثیر جدی نداشته باشد./خانه ملت
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share