بیشترین مصرف کنندگان چای در جهان چه کسانی هستند؟+تصاویر

چای به عنوان دومین نوشیدنی محبوب دنیا در برخی کشورها طرفداران بیشتری دارد و گاهی به عنوان نمادی از فرهنگ و مهمان‌نوازی یک فرهنگ به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چای به عنوان دومین نوشیدنی محبوب دنیا در برخی کشورها طرفداران بیشتری دارد و گاهی به عنوان نمادی از فرهنگ و مهمان‌نوازی یک فرهنگ به حساب می‌آید.

چای را می‌توان دومین نوشیدنی محبوب دنیا پس از قهوه در نظر گرفت.

مصرف چای به نوعی با زندگی بسیاری از افراد گره خورده است. هنگام ناراحتی، در یک روز سرد زمستانی و یا برای برطرف کردن خستگی کار روزانه بسیاری از افراد چای را انتخاب می کنند.

چای در انواع مختلف باز، کیسه‌ای، سرد و گرم عرضه می‌شود و هر کدام به نوعی با توجه به سلیقه‌های مختلف طرفداران خاص خودش را دارد.

تاریخچه مصرف چای به سال های بسیار دور باز می‌گردد و به نوعی می‌توان گفت چای دیگر یک نوشیدنی صرف نیست بلکه به عنوان یک فاکتور در تعاملات اجتماعی و فرهنگ بسیاری از کشورها نقش دارد.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به لیست بزرگ‌ترین کشورهای مصرف کننده چای در دنیا به ازای مصرف سالیانه یک فرد در یک سال.

قزاقستان – سرانه ۱.۵۴ کیلوگرم برای هر شخص

آمارها نشان می‌دهد ۹۹ درصد از جمعیت ۱۶.۵ میلیون نفری این کشور چای می‌نوشند که ۵۰ درصد آنها بیش از ۴ فنجان چای را روزانه مصرف می‌کنند. قزاقستان از کشورهایی است که خود چای تولید نمی کند و عمده آن را از چین، سری لانکا و هند وارد بازار می کند.

قزاق

قطر – سرانه ۱.۶۰ کیلوگرم برای هر شخص
اگر به عنوان میهمان به کشور قطر بروید مانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه به احتمال زیاد با کاراک از شما استقبال خواهد شد. کاراک نوعی خاص از چای است که در قطر طرفدار دارد. بدین صورت که برگ های چای قبل از سرو کردن جوشانده می شوند که بوی مطبوعی دارد و در بیشتر مواقع با شیر سرو می شود.

قطر
کویت – سرانه ۱.۶۱ کیلوگرم برای هر شخص
چای در کویت نیز مانند کشور همسایه اش قطر از اهمیت زیادی در کنار فرهنگ مهمان نوازی عربی برخوردار است. در صورتی که میزبان شما در کویت (چه در خانه و چه در محل کار) به شما چای تعارف کند و شما امتناع کنید نوعی بی‌ادبی به میزبان تلقی می شود. چای در کویت معمولا گرم و به همراه آجیل و شیرینی سرو می شود.

کویت

امارات متحده عربی –سرانه ۱.۸۹ کیلوگرم برای هر شخص
فرهنگ مشابه کویت در امارات متحده عربی نیز وجود دارد و در صورتی که پیشنهاد چای شخصی را رد کنید به نوعی بی ادبی به حساب می آید. اخیرا مصرف چای سبز در امارات متحده رواج بیشتری داشته و طرفداران زیادی در چایخانه ها نیز دارد.

امارات

سیشیل – سرانه ۲.۰۸ کیلوگرم برای هر شخص
سیشیل کشوری زیبا و کوچک متشکل از ۱۵۰ جزیره کوچک در جنوب شرقی آفریقا است. با وجود اینکه سیشیل کمترین جمعیت در میان کشورهای افریقایی (۹۰۰۰۰ نفر) را دارد ، از لحاظ سرانه مصرف چای در لیست ۱۰ کشور دنیا قرار دارد. شرایط آب و هوایی منطقه نیز به کشت چای در این کشور کمک زیادی می کند.

سیشیل

انگلستان– سرانه ۲.۷۴ کیلوگرم برای هر شخص
چای انگلیسی یکی از معروفترین و محبوب ترین چای ها در سرتاسر دنیا است. مردم انگلستاندر بسیاری از ساعات روز نوشیدنی چای را در برنامه خود دارند.اما مصرف چای در صبحانه بسیار بیشتر از مواقع دیگر است. برندهای چای انگلیسی مانند ایرل گری نیز محبوبیت جهانی دارند.

انگلیس

موریتانی – سرانه ۳.۲۲ کیلوگرم برای هر شخص
کشور موریتانی در سواحل غربی افریقا دومین کشور افریقایی این لیست با بیشترین مصرف چای در جهان است. در بیشتر مواقع چای سرو شده در موریتانی شامل چای سبز ، شکر و برگ های نعناع می شود.موریتانی

 

ایرلند – سرانه ۳.۲۲ کیلوگرم برای هر شخص
این جزیره سبز پیوندی دیرینه با چای دارد. بیشترین نوع چای مصرف شده در کشور ایرلند چای سیاه و چای آسام است. لیون و بری، دو تولید کننده بزرگ چای در این کشور محسوب می شوند. چای در ایرلند به صورت داغ و گاها به همراه شیر و شکر سرو می شود. هر فرد روزانه ۴ فنجان چای مصرف می کند.

ایرلند
مراکش – سرانه ۴.۳۴ کیلوگرم برای هر شخص
تعارف کردن چای به مهمان در کشور مراکش نیز جزء فرهنگ و رفتار مهمان نوازانه محسوب می شود. یکی از محبوب ترین انواع چای که در مراکش سرو می شود چای نعناع است که با برگ های تازه نعناع و مقداری تنباکو برای طعم به همراه اکثر وعده های غذایی سرو می شود.

مراکش

ترکیه – سرانه ۶.۸۷ کیلوگرم برای هر شخص
اولین کشور در این لیست ترکیه با مصرف سرانه ۸۷. ۶ کیلوگرم چای برای هر شخص است. چای در ترکیه و کشورهای مجاور از محبوبیت بالایی برخوردار است. چای از اوایل قرن بیستم جایگزین قهوه در ترکیه شد و لقب نوشیدنی اول کشور را به خود اختصاص داد./بازارخبر

ترکیه

Share