فرماندار رشت در همايش سوانح و حوادث در کمین مردان ایرانی

بهداشت زیرساخت جامعه/سلامت مردان بیشتر از زنان در خطر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدعیسی مهدوی ظهر امروز در کنفرانس «سوانح و حوادث در کمین مردان ایرانی» به مناسبت هفته‌ی ملی سلامت مردان ایرانی که در سالن همایش کانون شهید حق‌شناس خمام برگزار شد، اظهار کرد: به بهداشت باید به عنوان یک زیرساخت در جامعه نگاه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  سیدعیسی مهدوی ظهر امروز در کنفرانس «سوانح و حوادث در کمین مردان ایرانی» به مناسبت هفته‌ی ملی سلامت مردان ایرانی که در سالن همایش کانون شهید حق‌شناس خمام برگزار شد، اظهار کرد: به بهداشت باید به عنوان یک زیرساخت در جامعه نگاه کرد.

81049808-5508943وی افزود: بهداشت یک زیرساخت حیاتی برای زندگی مردم بوده و در کنار آب، راه و آموزش از اهمیت زیادی برخوردار است.

فرماندار رشت با بیان اینکه آمار تصادفات مرگبار در کشور نقش مهمی در سلامت جامعه و انسان دارد، تصریح کرد: پرداختن به سلامت همه جانبه از ضروریات است، زیرا اثرات نامطلوب بیماری، تصادف و مرگ سرپرست خانواده به تمام اعضای آن بر می‌گردد.

وی ادامه داد: در جامعه‌ کنونی آسیب‌پذیرترین خانوارها، خانوارهای بی‌سرپرست هستند. مهدوی به بیماری دیسک کمر اشاره کرد و گفت: معالجه‌ این بیماری تمام خانوار را درگیر و فشار اقتصادی به خانواده تحمیل می‌کند که با آموزش قابل پیشگیری است.

به گفته وی، آموزش‌های حداقلی از جمله بستن کمربندی ایمنی در کاهش صدمات حوادث و تلفات راهنمایی و رانندگی موثر هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی در ساخت و سازها در سال‌های اخیر مطلوب نبود و وقوع زلزله‌های اخیر نشان داد که چقدر در این زمینه آسیب‌پذیر هستیم و با حداقل‌ها می‌شود ایمن‌سازی انجام داد.

حجت نجف‌زاده نیز اظهار کرد: مردان بیشتر از زنان در معرض خطر هستند. وی افزود: با توجه به نوع و مکان مشاغل مانند کار در معدن و مصرف سیگار، الکل، رفتارهای روحی و روانی در محیط کار گاهی می‌تواند خطرناک بوده و در سلامت مردان تاثیر بگذارد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در ایران امید به زندگی در زنان ۲ سال بیشتر از مردان است، گفت: این مسئله نشان می‌دهد زنان نسبت به مردان در استرس و تهدید کمتری قرار دارند.
وی مراجعات مردان به پزشکان را نسبت به زنان کمتر دانسته و تصریح کرد: به همین منظور یک روز در سال معاینات مردان رایگان است.
نجف‌زاده با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز شغلی در جهان است، خاطرنشان کرد: در جهان هر ساعت ۴۰ نفر بر اثر حوادث شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

وی توجه به سلامت جامعه را در داشتن جامعه‌ای پویا مهم دانست و تصریح کرد: در بحثimg_4223 اشتغال، کارگر و کارفرما هر دو با رعایت ایمنی سود می‌برند.

وی با اشاره به بحران برف اخیر و نجات چند زن باردار در استان گیلان، به مورد مشابهی در روستای «تیسیه» خمام اشاره کرد که با دستور بخشدار راه این روستا در زمان مناسب بازگشایی و زن باردار به بیمارستان منتقل شد.

نجف‌زاده  با بیان اینکه هر قدر در بحث بهداشت ورود کنیم و مشکلات را برداریم جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت، یادآور شد: با داشتن جامعه‌ای سالم، امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند که در این زمینه همه با هم باید تلاش کنند.

نجف‌زاده به دکتر چمساز پزشک خیر خمامی اشاره کرده و متذکر شد: این پزشک خیر ۶ دهه است که به کار طبابت در شهر خمام مشغول بوده و یکی از افتخارات گیلان و بخش خمام به شمار می‌رود./خمام نیوز

Share