بزرگداشت “عباس امیری” در رشت برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آئین بزرگداشت “عباس امیری” به مناسبت سومین سال درگذشت این هنرمند برجسته سینما و تلویزیون در رشت برگزار می شود. رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام این خبر گفت: مراسم بزرگداشت عباس امیری هم‌زمان با سومین سالگرد درگذشت این بازیگر با حضور خانواده آن مرحوم، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آئین بزرگداشت “عباس امیری” به مناسبت سومین سال درگذشت این هنرمند برجسته سینما و تلویزیون در رشت برگزار می شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام این خبر گفت: مراسم بزرگداشت عباس امیری هم‌زمان با سومین سالگرد درگذشت این بازیگر با حضور خانواده آن مرحوم، جمعی از پیشکسوتان، نویسندگان و هنرمندان ازجمله “پروانه معصومی” بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار می‌شود.

amiri رضا ثقتی گفت: عباس امیری در سال ۸۹ هنگامی که بدلیل بازی در تله فیلمی از مسیر رشت به طرف فومن در حرکت بود، بر اثر واژگونی خودروی پیکان حامل وی و برخورد این خودرو با یک درخت، جان خود را از دست داد.

وی افزود: این هنرمند توانمند، بازیگر تاثیرگذاری بود که در نقش های مهم با صدای گرمش همه را به دیدن فیلم وا می­داشت و از نقش­های به یاد ماندنی او میتوان به “کاهن اعظم معبد آمون” در مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر و همچنین “ابوموسی اشعری” در مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) اشاره کرد.

این مسوول تصریح کرد: خوانش متنی از زبان همسر این هنرمند فقید، سخنرانی جمعی از مفاخر استان پیرامون ایشان و پخش بخشی از مستندی درباره عباس امیری و کلیپی پیرامون وی از دیگر برنامه‌های این بزرگداشت خواهد بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در پایان گفت: علاقه‌مندان برای حضور در مراسم یادبود زنده‌یاد عباس امیری می‌توانند از ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۲ به سالن شهید ابراهیم انصاری (وارش) مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت واقع در رشت، میدان شهرداری، ابتدای خیابان سعدی مراجعه نمایند.

عباس امیری مقدم در سال ۱۳۲۹ به دنیا آمد. وی تا مقطع دیپلم تحصیل کرد و به رشته هنر و به خصوص تئاتر و سینما رو آورد و فعالیت سینمایی‌اش را در سال ١٣۶٣ با بازی در فیلم آتش در زمستان، ساخته حسن هدایت آغاز کرد.

وی در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری نظیر حضرت یوسف، جایی در دوردست، اثیری، قاعده بازی، اعتراف و… ایفای نقش کرده است.

امیری در مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر ساخته فرج الله سلحشور نیز به خوبی درخشید و در مجموعه تلویزیونی مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری در نقش عامر بن مسعود هم هنرنمایی کرد.

وی کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم جایی در دور دست در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) در سال ۱۳۸۴ شد.

عباس امیری مقدم ۷ اسفند سال ۱۳۸۹ در اثر تصادف رانندگی دار فانی را وداع گفت.

Share