مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد:

برگزاری همایش خیران گیلان با محوریت «زنده یاد چینی‌چیان»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل بهزیستی گیلان از برگزاری همایش خیران با محوریت گرامیداشت «چینی‌چیان» یکی از موسسان آسایشگاه سالمندان رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نحوی‌نژاد صبح امروز در نخستین نشست خبری خود پس از تصدی مدیری کلی بهزیستی گیلان این حضور را فرصتی دوباره برای خدمت به مردم استان دانست.

nahvineadوی با اشاره به برگزاری همایش خیران گیلان افزود: بهزیستی گیلان به طور متوالی در سال‌های اخیر اقدام به برگزاری مراسم‌های نکوداشت افراد نیکوکار و خیران کرده است.

مدیر کل بهزیستی گیلان برگزاری مراسم نکوداشت خیران را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: در اینگونه همایش یکی از نیکوکارانی که با خدمات خود نامش را برای مردم گیلان ماندگار گذاشته است به صورت ویژه تجلیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز این همایش با توجه به تاثیر ماندگاری اقدام خیرخواهانه مرحوم «حاج محمدجعفر چینی‌چیان» به نام این زنده‌یاد برگزار می شود.

نحوی‌نژاد چینی‌چیان را عضو هیئت مدرس آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت عنوان کرد.

وی برگزاری همایش خیران را در هشتم اسفند جاری ذکر کرد و یادآور شد: این هفتمین همایش خیران است که توسط بهزیستی گیلان برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، تاکنون همایش خیران برای زنده‌یادها کاظم مژدهی و همسر وی موسس خانه شبانه‌روزی مژدهی رشت، مرحوم آرسن میناسیان نخستین مدیر عامل آسایشگاه معلولان گیلان، حکیم‌زاده، بنیانگذار آسایشگاه معلولان گیلان، مرحوم حسین استقامت اهداکننده زمین آسایشگاه و دیگر خیران و… برگزار شده است.

وی یادآور شد: برگزاری همایش خیران و نیکوکاران دیگران را به انجام کار خیر ترغیب می‌کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه آسایشگاه معلولان رشت اکنون به بیش از ۵۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کند، خاطرنشان کرد: مرحوم چینی‌چیان در یک قرن گذشته فعالیت داشت و فرزند ۹۰ ساله‌اش اکنون عضو هیئت مدرس این آسایشگاه است.

وی، رونمایی از تمبر یادبود با تمثال مرحوم چینی‌چیان و تندیس همایش با محوریت این مرحوم را از دیگر برنامه‌های مذکور عنوان کرد./فارس

Share