برگزاری مراسم پاسداشت روز وکیل مدافع در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  ابوطالب اصغری  افزود: مراسم پاسداشت روز وکیل مدافع با حضور وکلای بسیجی در سالن اجتماعات دادگستری استان همزمان با پاسداشت این روز برگزار می شود. وی با بیان اینکه در مراسم روز وکیل مدافع از وکلای بسیجی تقدیر و تجلیل خواهد شد، اظهارداشت: تشریح اهداف سازمانی و نقش وکلای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  ابوطالب اصغری  افزود: مراسم پاسداشت روز وکیل مدافع با حضور وکلای بسیجی در سالن اجتماعات دادگستری استان همزمان با پاسداشت این روز برگزار می شود.

IMG02120333 (1)

وی با بیان اینکه در مراسم روز وکیل مدافع از وکلای بسیجی تقدیر و تجلیل خواهد شد، اظهارداشت: تشریح اهداف سازمانی و نقش وکلای بسیجی، توجه به مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر نهادینه کردن رواج قانونمندی در جامعه از جمله برنامه های این مراسم است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان گیلان ولایت پذیری و حفظ شئونات ارزش های اسلامی را شاخصه اصلی وکلای بسیجی دانست و گفت: وکلای بسیجی متعهد به هر قیمتی هر پرونده ای را نمی پذیرند و در صورت اینکه در مراحل دادرسی متوجه شوند که موکلشان ذی حق نیست از ادامه پیگیری پرونده امتناع و انصراف می دهند و دنبال این نیستند که با ادعاهای واهی و نابه جا درصدد اطاله دادرسی و قرار دادن پرونده در پیچ و خم های حقوقی و قضایی باشند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از وکلای گیلان عضو سازمان بسیج حقوقدانان استان هستند، افزود: وکلای بسیجی در راستای مشاوره حقوقی، آموزش و ارتقای سطح دانش حقوقی شهروندان با این سازمان همکاری دارند.

اصغری با اشاره به لایحه جامع وکالت که هم اکنون در هیئت دولت در حال بررسی است، اظهارداشت: به نظر می رسد قانون گذاران درصدد ادغام دو کانون وکلا دادگستری و مشاوران حقوقی قوه قضائیه باشند که به نظر نقطه ضعف قانون جامع به نوعی ممکن است استقلال وکلا را تحت شعاع قرار دهد.

وی اذعان داشت: بنابراین می طلبد در فرآیند تصویب مورد دقت قرار گیرد تا این دو بال قضاوت که همانا وکیل و قاضی هستند بدون اینکه در ماموریت هم دخالت کنند آزادانه از حقوق موکلان دفاع کرده زیرا دفاع از موکل دفاع از حقوق همه شهروندان است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان گیلان یادآورشد: در این لایحه بحث نظارت پذیری کانون وکلا از سوی مرجع ثالثی باید پیش بینی شود و آن طوری نباشد که کانون وکلا هم خود کننده کار و هم ناظر باشد.

وی در ادامه بر پیش بینی سازو کاری برای حفظ استقلال وکیل و نظارت پذیری آنها خارج از کانون وکلا تاکید کرد.

مهر/

Share