معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گیلان:

برگزاری مراسم شهدا باید عاری از مباحث سیاسی صورت پذیرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز نشست همفکری مدیران استان با حضور معاونت سیاسی و امنیتی استاندار و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با محوریت طرح روز بزرگداشت شهدا در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار گردید

اختصاصی  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز نشست همفکری مدیران استان با حضور معاون سیاسی و امنیتی  استانداری گیلان  و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان  با محوریت طرح روز بزرگداشت شهدا در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار گردید

bb007در این جلسه معاون سیاسی و امنیتی  استانداری گیلان ضمن تشکر و سپاس از مدیران و فرمانداران محترم در جلسه ، محور تمامی مراسمات و بزرگداشتها ،اعم از روز پاسدار،جانباز و آزادگان را شهادت و شهدا نامید.

احمدی پور مراسمات تکریم و بزرگداشت شهدا را در جای جای استان نه فقط با کمیت، که با کیفیت بسیار و در خور مقام والای شهیدان و عاری از هرگونه مباحث سیاسی خواستار شد.

وی اصول برگزاری همایش ها و تجلیل از خانواده های معظم شهدا را در راستای تقویت اصل نظام و انقلاب دانست و ایجاد همفکری و برنامه های جدید با محوریت اداره کل  بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح استان را خواستار شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به خدمات ارزشمند بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد : حضور فعال همه مسوولان در طول سال در برنامه های بنیاد شهید، افتخاری برای آنان است.
وی نامگذاری ۲۲ اسفند به نام روز شهدا را کاری ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد : برگزاری مراسم روز شهدا باید به بهترین نحو با همکاری همه دستگاه ها برگزار شود

وی ترویج فرهنگ شهادت بین کودکان و نوجوانان را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد : غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا نباید تنها به صورت رسمی و توسط عوامل دولتی انجام گیرد بلکه به دلیل تاثیرگذاری بیشتر بایستی از ظرفیت کودکان و نوجوانان به در این زمینه استفاده کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان این که تعیین برنامه سالانه بر اساس تقویم سال و ارایه آن توسط دستگاه ها بایستی انجام گیرد ، تصریح کرد : این کار از سال آینده بایستی عملیاتی شود.
جلسه ستاد بزرگداشت روز شهدای گیلان روز شنبه با حضور ˈاحمداسماعیلیˈ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسوولان و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.
در این جلسه هریک از شرکت کنندگان پیشنهاداتی را برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های روز بزرگداشت شهدا بیان کردند.

۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۵۸ به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) است که روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شد.

 احمد اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این نشست گفت: شهدا با فداکاری خویش استمرار و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تضمین کردند.

وی اظهارداشت:  شهیدان، به خون خفتگان گلگون کفنی هستند که هستی خویش را در راه تحقق اندیشه های امام راحل نثار  و با فداکاری خویش، ماندگار ی و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تضمین کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه  روز ۲۲ اسفند ماه در تقویم ملی بنام روز بزرگداشت شهدا ثبت شده است، گفت: به روز بزرگداشت شهدا باید توجه بیشتری صورت گیرد.

وی تاکید کرد:  پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و سایر نهادهای تبلیغی و هنری در معرفی این روز بیشتر کوشش کنند.

اسماعیلی اظهار داشت: در آستانه ۲۲ اسفند ماه مصادف با سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام راحل برای خدمت گذاری به خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان بزرگوار این روزدر شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: اگرچه روز بزرگداشت شهدا چند سالی است که در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده اما همه ایام و لحظه به لحظه زندگی همه متعلق به نام و یاد شهداست و تجلیل از مقام و منزلت شهدا ضروری و باید این روز در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در ادامه به موضوع شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا  اشاره کرد و یادآورشد: بنا به فرموده امام راحل ” بنیاد شهید افضل بنیادها است ” چون شهید افضل انسان ها است و در فضیلت خدمت به شهدا همین بس که مقام معظم رهبری می فرمایند: ” فضیلت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست”.

 

Share