مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

مانور جستجو,نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در بندرانزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادرو دریانوردی استان گیلان گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با هدف آمادگی برای مقابله با آلودگی نفتی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات پیشرفته خریداری کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادرو دریانوردی استان گیلان گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با هدف آمادگی برای مقابله با آلودگی نفتی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات پیشرفته خریداری کرده است .29619t

مهندس فرهاد منتصر کوهساری گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برای آمادگی جهت حوادث و شرایط غیر مترقبه، مانور مشترک محلی تجسس و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در ۴ محور عملیاتی اطفای حریق، عملیات نجات افراد از آب، عملیات مقابله با آلودگی نفتی، عملیات کنترل صدمات را در بندرانزلی برگزار کرد .

وی اظهار کرد: این مانور با شرکت ۱۰۰ نیرو با ۱۰ فروند شناور و تجهیزات پیشرفته مقابله با آلودگی نفتی و امداد و نجات در محدوده کانال بندر و لنگرگاه بندرانزلی برگزار شد.

کوهساری اهداف این مانور را تمرین ارزیابی توان عملیاتی پرسنل و تجهیزات، آماده سازی و شناخت نقاط ضعف و قوت در هنگام بروز حوادث برای کشتی ها در محدوده آبهای استان و همچنین آلودگی های احتمالی نفتی در این محدوده عنوان کرد .

وی ادامه داد: این مانور با محوریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و با همکاری منطقه چهارم نیروی دریایی، دریابانی، نیروی انتظامی و هلال احمر استان انجام شد .

مهندس کوهساری تصریح کرد: هماهنگی و همکاری بین سازمان ها و استفاده از ظرفیت تمام سازمان ها و آزمایش توانمندیها برای زمان بحران و شناخت نقاط قوت و ضعف به منظور آموزش های لازم از دلایل برگزاری این مانورهاست .

وی یادآور شد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با هدف آمادگی برای مقابله با آلودگی نفتی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات پیشرفته خریداری کرده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: این اداره با برخورداری از شناورهای تندرو، ایمن و مجهز و لایروب های پیشرفته هر سال اقدام به برگزاری چنین مانورهایی می کند و در مواردی به حادثه دیدگان کشتی ها و همچنین در موقع بروز آلودگی نفتی خدمات ارائه کرده است./ایسنا

Share