رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت عنوان کرد:

برطرف شدن مشکلات ترافیکی رشت نیازمند صرف زمان بیشتری است

وی افزود: درباره بازگشایی و یا بستن برخی از بریدگی‌ها و نصب یا برداشتن سرعت‌گیرها مباحثی مطرح شد اما برطرف شدن مشکلات ترافیکی رشت نیازمند صرف زمان بیشتری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی صبح امروز در حاشیه بازدید میدانی از مسیرهای پر ترافیک رشت اظهار کرد: اصلاحات هندسی مورد نیاز انجام شد.rasoli

وی افزود: درباره بازگشایی و یا بستن برخی از بریدگی‌ها و نصب یا برداشتن سرعت‌گیرها مباحثی مطرح شد اما برطرف شدن مشکلات ترافیکی رشت نیازمند صرف زمان بیشتری است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ایجاد دوربرگردان استاندارد پل جانبازان رشت در کنترل ترافیک آن منطقه موثر است، ادامه داد: با اعمال شرایط پارک‌ممنوع توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مشکلات ترافیکی پل جانبازان برطرف شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت اظهار امیدواری کرد که با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب و مدیریت صحیح شاهد کاهش بار ترافیکی در خیابان‌های رشت باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این شورا در استقبال از نوروز تصریح کرد: تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده تا در روزهای ابتدایی سال نو اتوبوس‌ها به صورت رایگان به خدمات‌رسانی بپردازند.

رسولی درباره نصب تابلوهای راهنمای مسافران در سطح شهر افزود: مشخص شدن کمپینگ‌های مناسب از طریق تابلوهای راهنما از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته شده به منظور استقبال از نوروز بوده است.

وی با بیان اینکه حفاری‌ها چهره نامناسبی به شهر می‌دهند، یادآور شد: تلاش شده است تا با توجه به تمام تنگناهای موجود نوارهای حفاری تا ایام نوروز به طور کامل ترمیم شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت افزود: در همین راستا رنگ کردن جداول، خط کشی عابر پیاده و لکه‌گیری آسفالت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

این مسئول در خصوص برنامه های سال آینده شورا اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا با اجرایی شدن طرح‌های ویژه ارائه دهنده خدمات شهری مناسب‌تر به معلولان و سالمندان باشیم.

وی با بیان اینکه رشت کهن‌سال‌‌ترین مرکز استان در کشور است، تصریح کرد: توجه بیشتر به فضاسازی شهری و ایجاد فضای سبز برای استفاده سالمندان ضروری است.

رسولی ایجاد رمپ‌های استاندارد و پل عابر پیاده مکانیزه را از برنامه‌های این شورا در سال آینده برشمرد.

وی با اشاره به لزوم دسترسی مناسب وسایل حمل و نقل عمومی برای تمام اقشار تصریح کرد: استانداردسازی ایستگاه‌های اتوبوس و ایجاد ایستگاه‌های سرپوشیده با سکوهای بلند موجب می‌شود تا امکان استفاده برای همه فراهم آید.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مغفول ماندن خدمات شهری ویژه کودکان خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی حوزه خدمات شهری ویژه کودکان از ضروریات است.

رسولی متذکر شد: باید راه‌های توزیع متوازن ظرفیت‌های شهر برای بهره‌مندی کودکان از حداقل امکانات بررسی شود تا امکانات در یک نقطه جغرافیایی انباشته نشود.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر نخبه‌پروری در گیلان خاطرنشان کرد: گیلان مرکز استعدادهای درخشان است و در این راستا شهرداری ساخت نخستین دانشگاه کودک را با هدف استعدادیابی در دستور کار دارد./فارس

 

Share