نماینده مردم لاهیجان

برخی سوالات از وزرا با انگیزه‌های سیاسی است و باعث بدنامی نمایندگان می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی  اظهار کرد: باید بین نمایندگانی که به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند و معدود نمایندگانی که با انگیزه‌های سیاسی سوالاتی را از وزرا مطرح می‌کنند تفاوت قائل بود. ایرج ندیمی خاطر نشان کرد: غالب سوالات نمایندگان از وزرا به لحاظ نگاه کارشناسی و وظیفه نمایندگی قابل بررسی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی  اظهار کرد: باید بین نمایندگانی که به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند و معدود نمایندگانی که با انگیزه‌های سیاسی سوالاتی را از وزرا مطرح می‌کنند تفاوت قائل بود.

nadimiایرج ندیمی خاطر نشان کرد: غالب سوالات نمایندگان از وزرا به لحاظ نگاه کارشناسی و وظیفه نمایندگی قابل بررسی است و هیچ انگیزه و جانب‌داری سیاسی در آن دیده نمی‌شود.

وی افزود: حق نمایندگان است که با طرح سوالاتی از وزرا پیگیر موضوعاتی باشند که در گذشته و حال براساس وظیفه نمایندگی دنبال می‌کنند و نگاه سیاسی و برداشت خاص از اینگونه سوالات نمی‌تواند به جریان آزاد اطلاعات و رابطه بین مجلس و دولت کمک کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از سوالات با انگیزه‌های خاص صورت می‌گیرد گفت: در مجلس برخی از سوالات مطرح شده از وزرا با انگیزه‌های سیاسی و حزبی است و این باعث بدنامی نمایندگان می‌شود که به دنبال اجرای وظیفه قانونی خود هستند و متاسفانه برخی از نمایندگان بدون درنظر گرفتن مراحل ابتدایی، پیگیری و مکاتبات سوالات خود را مطرح می‌کنند که این رفتارها در اکثر اوقات به قصد به هم ریختن روابط بین مجلس و دولت انجام می‌شود.

ندیمی تاکید کرد: ما به عنوان نماینده دولت، مجلس و دستگاه‌های کشور را به عنوان ید واحد نگاه می‌کنیم و هیچگاه برای پیگیری اهداف شخصی و حزبی نمایندگان را مورد سوال قرار نخواهیم داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در قوانین گفت: برخی از قوانین علی‌رغم اصلاح و بهبود نسبی رویکرد خاص و ویژه‌ای نسبت به اقتصاد مقاومتی ندارند و لازم است قوانین به ویژه ‌قوانینی که در حوزه اقتصادی و تجاری در حال اجراست با ملاحظه نسبت به اهداف اقتصاد مقاومتی تدوین و تصویب شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از قوانین در بخش گمرکات اصلاح شده است اما یکی از مهمترین بخش‌های نیازمند توجه ویژه در جریان اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، بخش گمرکات است و در همین راستا در هفته‌های آینده سوالی از وزیر اقتصاد در مجلس مطرح خواهد شد. همچنین برخی از مکانیسم‌های کنترلی و موضوعات مرتبط با حوزه اقتصاد نیز در سوالی که از وزیر مطرح خواهد شد گنجانده می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به تحقیق و تفحص از سازمان چای گفت: این کار در مراحل ابتدایی است و در حال حاضر مشغول جمع‌آوری داده‌هایی هستیم که از مراجع قضایی، اجرایی و سایر بخش‌های کشور در حوزه چای خواسته شده است و آنها نیز در اختیار اعضای هیات تحقیق و تفحص قرار دارد.

وی افزود: در ماه‌های آینده در صورت لزوم نشست‌ها و جلسات بیشتری با مسئولین تشکیل خواهد شد و شاید اعضای کمیته تحقیق و تفحص برای تحقیقات محلی به مراکز تهیه، توزیع و تصمیم‌گیر در مورد چای سر بزنند./ایسنا
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share