حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در هرمزگان

باید خودمان را برای تحول بزرگ در اقتصاد کشور و مسائل سیاسی،فرهنگی و سیاست خارجی آماده کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روحانی با تاکید بر اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ما بر مبنای علم و فناوری خواهد بود، خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان طبق این سیاست باید مسیر صادرات برای کالاهای ایرانی را تسهیل کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سفر خود به هرمزگان، با حضور در جمع مردم این 2649155-3772614استان در ورزشگاه تختی بندرعباس، با بیان اینکه “استان هرمزگان یکی از استان‌های بسیار مهم و استراتژیک برای ایران عزیز ماست”، اظهار کرد: هرمزگان استانی با سابقه تاریخی و مبارزاتی علیه استعمارگران و مداخله‌گران است و استانی است که وسیله اتصال جهان به ایران و کشورهای شمالی ایران در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز است.

خود را برای تحول بزرگ آماده کنیم

وی با بیان اینکه “امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که همه باید خودمان را برای تحول بزرگ در اقتصاد کشور و مسائل سیاسی، فرهنگی و سیاست خارجی آماده کنیم”، افزود: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و دولت کاملاً خود را آماده کرده است تا به این سیاست‌ها جامه عمل بپوشاند.

در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ما بر مبنای علم و فناوری خواهد بود

روحانی با تاکید بر اینکه “در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ما بر مبنای علم و فناوری خواهد بود”، خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان طبق این سیاست باید مسیر صادرات برای کالاهای ایرانی را تسهیل کند،‌ فرآورده‌های نفتی،‌ پالایش و پتروشیمی و صنعت توسعه یابد،‌ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ما برای فعالیت بیشتری اقتصادی و صادرات خود را آماده کنند و ما باید بتوانیم با بیکاری و مسأله آماده‌سازی اشتغال برای مردم و جوانان خود را آماده کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه “شرایط امروز ما شرایطی است که همه بازرگانان و سرمایه‌گذاران جهان، مسیر ایران را انتخاب کرده‌اند”، تصریح کرد: روزانه مقدار زیادی سرمایه‌گذار خارجی و ایرانیان خارج از کشور و کارآفرینان داخلی خودشان را برای سرمایه‌گذاری آماده می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود در جمع مردم هرمزگان، با اشاره به تلاش‌های دولت در مذاکرات و سیاست خارجی، گفت: اولین قدم مهم برای برداشتن تحریم‌ها برداشته شده است.

حقوق ملت ما محفوظ خواهد ماند

روحانی ادامه داد: در مسأله خودروسازی، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و بخشی از مسائل بانکی بخش بزرگی از تحریم‌ها برداشته شده است. مردم عزیز دلاور ایران و مردم فهیم هرمزگان بدانند که حقوق ملت ما محفوظ خواهد ماند و دولت قدمی نسبت به حراست و حفاظت از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نمی‌کند و تمام حقوق مردم از جمله حقوق هسته‌ای محفوظ خواهد ماند.

وی همچنین افزود: ما می‌خواهیم حقوقی از جمله حق صادرات، آزادی تجاری، مبادلات پولی و بانکی و توسعه را که به ناحق دیگران می‌خواهند از ایران بگیرند، تثبیت کنیم.

روحانی در ادامه با بیان اینکه “مذاکرات نهایی با قدرت‌های بزرگ برای حل و فصل مسائل مربوط به مسائل هسته‌ای آغاز شده است”، خاطرنشان کرد: ما قدم نهایی را آغاز کرده‌ایم. دور اول را مسئولان مربوطه به خوبی انجام داده‌اند و این مذاکرات را تا پیروزی نهایی مردم ایران و با حمایت مردم انجام می‌دهیم.

  شیعه و سنی بطور مساوری از حقوق شهروندی برخوردارند

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه “دولت تدبیر و امید از ابتدا به ملت قول داده که همه مردم ایران به طور مساوی از حقوق شهروندی باید برخوردار شوند”، خاطرنشان کرد: در این راستا فرقی بین شیعیان و اهل سنت وجود ندارد و همه مردم، همه مسلمانان و همه آنهایی که گوینده لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله هستند، همه برادر و در کنار یکدیگر هستند. همه آنهایی که به خدا، پیغمبر و اهل بیت(ع) عشق می‌ورزند، مؤمن و برادرند و باید دست به دست هم دهیم تا از مسیر سختی که دشمنان برای ما ایجاد کرده‌اند عبور کنیم.

روحانی همچنین با بیان اینکه “در هر استانی برای اشتغال و حرکت اقتصادی، مردم همان استان حق تقدم دارند”، اظهار کرد: می‌توان در برخی تخصص‌ها از نیروهای استان‌های همجوار استفاده کرد اما همزمان باید وسیله، تخصص و اشتغال مردم بومی آن استان را مهیا کنیم. من تاکید می‌کنم که باید در هر استانی از جمله استان هرمزگان برای کار، اشتغال و فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مردم آن استان دارای حق تقدم باشند.

یارانه نقدی برای اقشار نیازمند استمرار پیدا خواهد کرد

2649155-3772635رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با مورد توجه قرار دادن بحث هدفمندی یارانه‌ها، گفت: اولا به مردم ایران به صراحت عرض می‌کنم این حق از همه آن‌هایی که به یارانه نقدی در زندگی خود نیازمندند، سلب نخواهد شد و برای آن‌ها ادامه خواهد یافت.

وی افزود: طبق قانونی که اخیرا مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است به همه آن‌هایی که نیازمند و متقاضی هستند یارانه نقدی پرداخت خواهد شد. البته معیاری درباره افرادی که نیازی نداشته باشند، وجود دارد که از طرف دولت طبق قانون مشخص خواهد شد. اما همه بدانید در مرحله آینده هدف دولت عمدتا مساله رونق تولید در این کشور، اشتغال، امنیت غذایی برای مردم به ویژه قشرهای آسیب‌پذیر و همچنین بحث سلامت برای مردم است.

رئیس‌جمهور با بیان این که ان‌شاءالله دولت در قدم‌های بعدی در زمینه بیمه سلامت و امنیت غذایی اقدامات لازم را انجام خواهد داد که در بحث امنیت غذایی اقشار آسیب‌پذیر جامعه نسبت به کالاهای اساسی و مواد غذایی و ضروری خیال راحت‌تری داشته باشند، گفت: مردم بدانند که دولت در زمینه امنیت قضایی همه توان خود را به کار خواهد گرفت.

روحانی در ادامه گفت: با توجه به وجود مشکلات فراوان در زمینه بهداشت و درمان در استانی مثل استان هرمزگان ان شاءالله در زمینه تجهیز و تکمیل بیمارستان‌ها در سال آینده قدم‌های موثری برداشته خواهد شد.

وی با تاکید دوباره بر این که در بحث هدفمندی یارانه‌ها قدم جدیدی برداشته خواهد شد که توسط مسئولان برای مردم عزیز ایران توضیح داده می‌شود، افزود: یارانه نقدی برای اقشار نیازمند استمرار پیدا خواهد کرد ضمن این که در بحث امنیت غذایی، سلامت، بهداشت و درمان قدم‌های موثری برداشته می‌شود.

شکوفایی سواحل و جزایر جنوب، از اهداف دولت است

روحانی در ادامه صحبت‌هایش در ورزشگاه تختی بندرعباس گفت: یکی از هدف‌های دولت تدبیر و امید، شکوفایی جزایر جنوب در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه “همه جای دنیا سواحل دریا جزو آبادترین مناطق کشورها به حساب می‌آید”، اظهار کرد: سواحل شمالی کشور ما از آبادانی نسبی برخوردارند اما سواحل جنوبی کشورمان که حدود دو هزار کیلومتر است، نیازمند برنامه‌ریزی و توسعه است، پس در این سفر تصمیمات عملی برای هرمزگان در جهت توسعه صنعت و بنادر و صنعت فولاد و کشتی‌سازی اتخاذ خواهد شد.

هرمزگان یکی از قطب‌های بسیار مهم فولاد کشور در آینده نزدیک خواهد بود

وی با بیان اینکه “استان هرمزگان یکی از قطب‌های بسیار مهم فولاد کشور در آینده نزدیک خواهد بود”، تصریح کرد: ظرف چهار – پنج سال آینده ظرفیت فولاد در هرمزگان و تولید آن که امروز حدود ۳.۵ میلیون تن است، به حدود ۱۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت و دولت همه تسهیلات لازم را در اختیار کارآفرینان و بخش‌های مردمی خواهد گذاشت.

کشتی‌سازی و شیلات توسعه خواهد یافت

روحانی خاطرنشان کرد: صنعت کشتی‌سازی که بسیار مهم است و قدم‌های مهمی برای توسعه آن برداشته شده است، توسعه خواهد یافت و در کنار آن شیلات، صیادی که استعداد زیادی در این استان دارند می‌تواند مایه اشتغال فراوان باشد که این دولت در این رابطه هم قدم‌های لازم را برخواهد داشت.

برای احیای سواحل جنوب برنامه‌ریزی مفصل شده است

وی با بیان اینکه “برای احیای سواحل جنوبی خلیج‌فارس و دریای عمان بویژه سواحل استان هرمزگان و مکران برنامه‌ریزی مفصل شده است”، گفت: جاسک در آینده نزدیک به مهم‌ترین بندر تبدیل خواهد شد و تصمیمات لازم در این رابطه در این سفر اتخاذ می‌شود و بنادر این استان بویژه بندرعباس از جمله بندر شهید رجایی و شهید باهنر باید ظرفیت‌شان توسعه یابند و در این سفر برنامه‌ریز‌ی‌های لازم انجام خواهد تا ظرف دولت یازدهم قدم‌های برداشته شود و ظرفیتی که امروز برای حمل و نقل کالا وجود دارد از ۸۰ میلیون به بالای ۱۰۰ میلیون افزایش یابد و این قدم‌ها که در طول امسال و سال‌های آینده برداشته شود استان هرمزگان را به طور کامل متحول خواهد کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلاتی که در حوزه اشتغال،‌ بهداشت و آموزش عالی مردم استان هرمزگان با آن مواجهه هستند، افزود: جاده‌ها و جاده‌های ساحلی نیز مورد توجه دولت است.

روحانی خاطرنشان کرد: این دولت هر قولی که به مردم می‌دهد بدانیم که آن قول در همین دوره دولت عملی خواهد شد.

تلاش برای اتمام بزرگراه بندرعباس به جاسک

وی با اشاره به اینکه “بخشی از بزرگراه بندرعباس به جاسک ساخته شده است”، گفت: بودجه لازم برای ادامه کار این بزرگراه در سال آینده تأمین می‌شود و ما تلاش می‌کنیم که در زمان مشخصی که اعلام می‌کنیم، این بزرگراه به اتمام برسد تا موجبات تحول در استان را فراهم می‌کنند.

سواحل را آباد خواهیم کرد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه “قدم‌هایی در زمینه گاز، نفت و پتروشیمی در هرمزگان برداشته خواهد شد”، گفت: سواحل را آباد خواهیم کرد چون این استان، استانی است که استعداد گردشگری دارد و باید مرکزی برای گردشگری دریایی شود و سواحلی باشد که بتواند کشتی‌های مسافربری را از شمال به جنوب و از شرق به غرب خلیج‌فارس منتقل کند.

هرمزگان برای جذب توریست آمادگی دارد

روحانی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری نیز گفت: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال، توسعه توریسم است و با استعدادهایی که در استان مثل مناطق آزاد قشم و کیش وجود دارد، کاملاً برای جذب گردشگر داخلی و خارجی این استان آمادگی دارد. گردشگری موجب توسعه استان و ایجاد اشتغال می‌شود.

وی به اظهارات امام جمعه بندرعباس درباره برخی نگارنی‌ها در استان اشاره کرد و افزود: به مردم قول می‌دهم که آن‌ها نگران مسائلی که مطرح شد، نباشند و دولت حتماً بررسی مجددی انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: البته این تصمیمات قبلا توسط نهادهای قانونی اتخاذ شده اما در عین حال جا برای بحث و بررسی وجود دارد و دولت مساله را مورد بررسی قرار می‌دهد و مصوبه را به سمتی می‌برد که کسی نگران و ناراحت نشود و منافع همه مردم و استان هرمزگان تأمین شود./ایسنا

Share