نمایندگان در چه ساختمانی حضور دارند؟

انتقادتند مسجدجامعی ازساختمان عجیب نمایندگان مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد مسجد جامعی اظهار داشت: مسئولیت در شوراها کار دشواری است و مردم در همه بخش‌ها و علی رغم اینکه برخی از مسئولیتها به شوراها بر نمی‌گردد انتظاراتی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد مسجد جامعی در نخستین همایش رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان در چهارمین دوره فعالیت شوراها که صبح امروز در سازمان کنفرانس شورای شهر تهران و با حضور مهدی چمران رئیس شورای عالی استانها برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت در شوراها کار دشواری است و مردم در همه بخش‌ها و علی رغم اینکه برخی از مسئولیتها به شوراها بر نمی‌گردد انتظاراتی دارند.

masjed jameiوی تصریح کرد: نباید به گونه‌ای باشد که ما برای شهر هر تصمیمی که بخواهیم بگیریم چرا که شهر برای شهروندان است و ما نمی‌توانیم مجوز هر ساخت و سازی را صادر کنیم.

مسجدجامعی با اشاره به آتش‌سوزی اخیر خیابان جمهوری در تهران اظهارداشت: در این حادثه دو نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند و خانواده آنها اعلام کردند که نگاه ما به شورای شهر است و درواقع این نگاه سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود و ما باید قدر این توجه مردم را بدانیم.

وی بیان داشت: متاسفانه یکی از مشکلات ما  در شهر تهران ساخت و ساز در ارتفاعات ۱۸۰۰ متر است که در این بخش ما با مشکلاتی روبرو هستیم.

مسجد جامعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص معماری ایرانی اسلامی، گفت: در حالی مقام معظم رهبری این موضوع را مطرح کرده‌اند که ساختمان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بهارستان هیچ سنخیتی با معماری ایرانی اسلامی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با طرح این پرسش که کجای معماری ایرانی اسلامی ما هرم دارد؟ گفت: قطعاً ساختمان مجلس شورای اسلامی هیچ تطابقی با معماری ایرانی اسلامی ندارد و این در حالی است که عصاره ملت در این بنا حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر تهران در دوره چهارم، کمیسیون‌های جدیدی را برای تحقق نظرات شهروندان و رفع مشکلات آنها ایجاد کرده است، گفت: یکی از این کمیسیون‌ها، کمیسیون معماری و شهرسازی و دیگری کمیسیون سلامت و محیط زیست شهری است.

وی تاکید کرد: این دو کمیسیون اشاره شده کارکردهای منحصربه فردی را دارند و اعضای کمیسیون‌ها طرح‌های خوبی را به تصویب رسانده‌اند.

وی افزود: کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران پیوسته مسائل سلامت را در شهر تهران رصد می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: کشور ما در معرض آسیب زلزله و سیل قرار دارد و باید تمهیدات لازم برای پیشگیری در مواقع آسیب پیش‌بینی شود ضمن اینکه شورای شهر تهران پس از مشکلات استان مازندران در سال جاری اختیاراتی را به شهرداری داد تا بتواند به مردم استان مازندران کمک کند.

وی تاکید کرد: اگر ما بخواهیم به نقطه نظرات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی جامه‌عمل بپوشانیم حتماً باید کارگروه‌هایی را در این زمینه در شورا تشکیل دهیم و آنها در فاصله‌های مختلف گزارشاتی را تهیه کنند.

وی با اشاره به تعامل دولت و شورای شهر در این دوره گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، همکاری و تعامل خوبی بین دولت و شورا وجود دارد چنانچه کارگروه‌هایی برای رفع مشکلات شهر تهران بین دولت و شورای شهر تشکیل شده است./افکارنیوز

 

Share