امسال ۶۲۳ هزار مسافر از مرزهای گمرکات گیلان تردد کردند

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی از تردد ۶۲۳ هزار مسافر از مرزهای گمرکات گیلان (انزلی ، آستارا و فرودگاه بین المللی رشت) از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.  پرویز تقوی گفت  : از این تعداد ۲۸۶ هزار و ۳۲۷ نفر از کشور خارج و مابقی به کشور […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی از تردد ۶۲۳ هزار مسافر از مرزهای گمرکات گیلان (انزلی ، آستارا و فرودگاه بین المللی رشت) از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

81087824-5569498

 پرویز تقوی گفت  : از این تعداد ۲۸۶ هزار و ۳۲۷ نفر از کشور خارج و مابقی به کشور وارد شده اند.وی یادآور شد: این میزان تردد مسافر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۵ هزار نفر افزایش نشان می دهد.

 وی خاطرنشان کرد: در این یک سال در مجموع ۲۷ میلیون مسافر از تمامی مرزهای گمرکی کشور تردد کرده اند که مسافران ورودی ۱۰ درصد و خروجی هفت درصد افزایش داشته است.

 تقوی تصریح کرد: گمرکات گیلان از ۴۸ مرز گمرکی رتبه دهم تردد مسافر را به خود اختصاص داده است.

 ناظرگمرکات گیلان ادامه داد: تا پایان بهمن امسال همچنین ۸۵۵ هزار و ۸۷۰ تن کالا به ارزش ۱۵ میلیون و ۲۹۱ هزار دلار بصورت تجارت چمدانی از کشور صادر شده است.

 وی با اشاره به دیدگاه جدید حاکم بر توسعه اقتصادی و تجاری کشور و ایجاد موج امیدواری در حوزه تولید و تجارت، افزود: ایجاد فضای تعامل در سطح بین المللی و توسعه روابط تجاری می تواند مسیر را برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی هموار کند.ناظر گمرکات گیلان با تاکید بر تاثیر مثبت تجارت خوب بر رشد کمی و کیفی تولید داخلی خاطرنشان کرد: با ایجاد روابط منطقی در سطح وسیع با دنیا، می توانیم روابط تجاری را توسعه و از این رهگذر توانمندی داخلی را ارتقاء بخشیم.

ایرنا/

Share