کوچکی‌نژاد خبرداد:

کوچکی نژاد:امسال دانشگاه گیلان ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی‌نژاد در جمع پژوهشگران و مبتکران در سالن پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و علم امکانپذیر می‌شود، اظهار داشت: ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه ۹۳ به بخش آموزش و پژوهش در کشور اختصاص یافته است.

آفتی که در افشاگری‌ها مشاهده می کنیم گم‌شدن نام مجرم اصلی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی‌نژاد  در جمع پژوهشگران و مبتکران در سالن پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و علم امکانپذیر می‌شود، اظهار داشت: ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه ۹۳ به بخش آموزش و پژوهش در کشور اختصاص یافته است.

kochak-jabarوی افزود: از این میزان اعتبار، ۲۲ هزار میلیارد تومان به بخش آموزش و پرورش، ۳ هزار میلیارد تومان به آموزش پزشکی، ۳ هزار میلیارد تومان به تحقیقات و ۷ هزار میلیارد تومان به وزارت علوم تخصیص یافته است.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: ۴۵ هزار میلیارد تومان نیز به بخش‌های حمایتی مانند بیمه‌ها، امداد، بازنشستگان و بهزیستی اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای فن و فکر برتر هستند باید از این اعتبارات بهره بگیرند زیرا این تسهیلات باید به نخبگان کشور برسد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته برای معاونت راهبردی ریاست جمهوری بودجه در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: این پول بیشتر در بخش‌های ستادی هزینه شد و جامعه هدف نرسید.

وی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از افتخارات مجلس هشتم عنوان کرد.

*امسال دانشگاه گیلان ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌گیرد

این نماینده ۹۸ درصد مردم گیلان را باسواد خواند و یادآور شد:  گیلان تنها یک دانشگاه جامع و بزرگ دارد.

وی اضافه کرد: امسال دانشگاه گیلان ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌گیرد در حالی که بودجه مازندران در این بخش به دلیل داشتن ۷ دانشگاه دولتی بزرگ هفت برابر است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سمنان نیز ۶ دانشگاه بزرگ دولتی قرار دارد ادامه داد: این استان نیز به تبع بودجه بیشتری در این زمینه می‌گیرد.

*تلاش برای ارتقای کیفیت آموزشی در گیلان

وی با انتقاد از عملکرد مدیران اجرایی تصریح کرد: برای مستقل شدن دانشکده صومعه‌سرا و دانشکده فنی فومن و چوکا بودجه‌های جداگانه در نظر گرفته شده اما تاکنون موفق به جذب نشده‌اند.

وی با بیان اینکه توجه به ارتقای مرکز آموزشی تحقیقات تاس ماهیان در گیلان نیز ضرورت دارد افزود: اکنون تولید این مرکز کاهش یافته و به ۶۰۰ کیلوگرم در روز رسیده است.

نماینده مردم رشت در مجلس، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از اقدام‌های مجلس در برنامه پنجم توسعه کشور کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در پیچ و خم بخشنامه‌های دولتی مانده‌اند.

*استقرار نخستین شرکت غیر ایرانی در پارک علم و فناوری گیلان

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این جمع با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با تکیه بر نیروهای انسانی خلاق، نوآور، دانشمند و محقق داخل کشور اقتصاد مقاومتی رقم می‌خورد.

مجید متقی‌طلب به زنجیره علم تا تجاری سازی اشاره کرد و گفت: برای مدیریت جامع نوآوری باید بین اجزای علم و فناوری، سازمان و تشکیلات و فرهنگ و باورها یک رابطه تعریف شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای نخستین بار در گیلان یک شرکت غیر ایرانی (اذربایجانی) با سرمایه خود در پارک علم و فناوری گیلان مستقر شده است.

این مسئول افزود: در گیلان سه مرکز رشد، چهار مرکز رشد اقماری و ۲۸ دفتر کانون خلاقیت و شکوفایی در مراکز دانشگاهی، تحقیقات و سازمان‌ها  فعال است.

وی استقرار دبیرخانه دائمی شبکه پارک‌های علم و فناوری و کشورهای اسلامی، استقرار دبیرخانه فن بازار جمهوری اسلامی، عضویت در اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر، مرجع منطقه‌ای و مالکیت فکری شمال کشور از مسئولیت‌های پارک علم و فناوری گیلان ذکر کرد.

متقی‌طلب با بیان اینکه از سال ۸۴ تا ۹۱ مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک شده است متذکر شد: امروز قرارداد تنها یک شرکت مستقر در پارک علم و فناوری با پارس جنوبی ۳ میلیارد تومان است/فارس.

Share