سام سکوتی

امروز همان فرداییست که دیروز منتظرش بودید

امروز همان فرداییست که دیروز منتظرش بودید بسیاری از مردم خصوصا نسل جوان ما منتظر یک اتفاق مهم در زندگی خود هستند و تصور می‌کنند آن اتفاق در بیرون رخ خواهد داد و زندگی آنها را متحول خواهد کرد! امید به آینده بد نیست، انسان با امید زنده است و امید به تحول نیز مذموم […]

امروز همان فرداییست که دیروز منتظرش بودید

GGJ,Kبسیاری از مردم خصوصا نسل جوان ما منتظر یک اتفاق مهم در زندگی خود هستند و تصور می‌کنند آن اتفاق در بیرون رخ خواهد داد و زندگی آنها را متحول خواهد کرد!

امید به آینده بد نیست، انسان با امید زنده است و امید به تحول نیز مذموم نیست اما اینکه در هوای تغییری بیرونی و اتفاقی میمون که روزی رخ خواهد داد، روزها را شب و امروز را به فردا پیوند بزنیم، کاری عبث است.

نمی‌دانم شاید این رجا در دل جوانان ما به سبب امید به ظهور منجی که دین اسلام و همه ادیان نوید آن را داده‌اند، ایجاد شده است که اگر چنین باشد باید کمی از بابت این تنبلی مزمن خوشحال بود که نشان از ریشه‌ای بودن اعتقادات در دل مردم کشور ما دارد و اما لازم است تلنگری به جامعه زده شود، به جوانان منتظر این اتفاق میمون گوشزد کرد که حضرت علی (ع) نیز کار می‌کردند و منتظر ثروت یکباره و اتفاقی ناگهانی در زندگی‌خود نبودند، اگر چه در آن زمان با توجه به جنگ‌ها و غنایمی که سپاه اسلام به دست می‌آورد، ممکن بود. حال اگر شما نیز به مانند سربازان صدر اسلام به جنگ بیماری و کاهلی بروید و در جبهه جنگ زندگی، سرباز توانمندی باشید، آن اتفاق خواهد افتاد، اما نه در درون و نه از طرف نیروی‌های امداد غیبی، بلکه تغییر فرآیندی است که اگر چه از درون آغاز می‌شود اما تظاهرات بیرونی خواهد داشت. کسی با اینکه انسان زاده افکار خویش است و فردا همان خواهد شد که امروز اندیشیده‌ است، مخالفتی ندارد و اما درکنار این افکار، باید قوه دیگری نیز به کار گرفته شود که همانا کردار موازی با افکار است، اگر شبیه گفته‌ها و افکارمان نشویم، هیچ تغییری رخ نخواهد داد.

گاندی، رهبر فقید هند، زمانی که تحصیل در رشته حقوق را در بریتانیا به پایان رساند، به این نتیجه رسیده بود که باید برود و بر سلطه دولت بریتانیا بر هندوستان پایان بخشد. زمانی که برنامه چنین کاری را می‌ریخت، تصمیم گرفت این تز را در جامعه‌ای کوچک‌تر آزمایش کند و چنانکه در زندگی‌نامه ایشان ثبت است، به آفریقای جنوبی رفت و کارگران معادن نمک را از حق و حقوق خودشان آگاه کرد و به عنوان وکیل در کنار آنها قرار گرفت. در جنگی چندین ساله موفق شد تا حق و حقوق آنها را از مالکان استثمارگر بستاند و پس از آن به کشورش بازگشت و با مقاومت منفی که خاص خود گاندی بود و با تغییری که از خود آغاز کرده بود، دولت بریتانیای کبیر را با استسخاف از کشورش بیرون کرد. جمله‌ای بسیار زیبا در وصف این نوشته دارد که می‌گوید: خودت همان تغییری باش که می‌خواهی در جهان پیرامونت اتفاق بیافتد.

جامعه ایران، به لطف خداوند جوانانی را داراست که لازمه پویایی و نشاط هستند و تنها به موتور محرکه‌ای نیاز دارد تا توانایی بالقوه این نیرو را به بالفعل درآورد و مدیریت زندگی را به دست گیرد. امروز که دولتی از جنس تدبیر و امید، زمام اداره کشور را به دست گرفته است، امید است که با تدبیری درست، جمعیت جوان و آینده سازان کشور به مسیر اشتغال و تولید رهنمون شوند و کشور را به چرخه اعتدال برگردانند و سخنان آتشین و شور انگیز پیرامون تغییرات ۹۹ درصدی، جای خود را به شعور و عقلانیت بدهند.

 

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی  لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share