استاندار گيلان در نشست شوراي برنامه ريزي

مدیران بعضی دستگاه‌ها درگرفتن اعتبارات ملی توفیق چندانی نداشتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه حداکثر پرداخت ها به عوامل اجرایی پروژه ها به ویژه پیمانکاران صورت گیرد تاطرح های عمرانی پیشرفت مورد نظر را داشته باشند ،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه حداکثر پرداخت ها به عوامل اجرایی پروژه ها به ویژه پیمانکاران صورت گیرد تاطرح های عمرانی پیشرفت مورد نظر را داشته باشند ، گفت : افزایش بودجه استان در سال ۹۳ موجب حل بسیاری از مشکلات گیلان و تسریع درتکمیل پروژه های مختلف خواهد شد .

jpg899 دکتر محمدعلی نجفی با بیان اینکه دستگاه موفق دستگاهی است که از اعتبارات ملی و بودجه هایی که بصورت باز در اختیار وزارتخانه ها و سازمان های کشوری قرار می گیرد افزود : متأسفانه گزارش معاونت برنامه ریزی حاکی از توفیق کمتر برخی از دستگاهاست و همانطوری که قبلا” تأکید کردم یکی از شاخصهای ارزیابی مدیران همین امر خواهد بود .

وی از همکاری و پیگیری نمایندگان در جریان بررسی لایحه ی بودجه سال ۹۳ در کمیسیونهای تخصصی تلفیق و صحن علنی قدردانی کرد و اظهار داشت : همکاری بین نمایندگان و مدیران آثار مثبتی در راستای توسعه ی استان و جبران عقب ماندگی خواهد داشت .

نماینده عالی دولت گیلان همچنین با اشاره به اهمیت سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش “سترا” گفت : دستگاههای اجرایی موظفند از ابتدای سال نسبت به تکمیل سامانه و وارد کردن اطلاعات درخواستی اقدام نمایند و معاونت برنامه ریزی گزارشی نحوه عملکرد دستگاههای اجرایی را سه ماه یکبار به بنده گزارش خواهد داد .

دکتر محمد علی نجفی با بیان اینکه اساس دولت تدبیر و امید برپایه تدبیر و اندیشه است افزود : اجرایی شدن این سامانه هدفمند شدن منابع و بهبود مدیریتی را در استان و کشور به همراه خواهد داشت .

وی با تأکید براینکه این ظرفیت در گیلان وجود دارد که این طرح هرچه زودتر اجرایی شود اظهار داشت : درحال حاضر بانک اطلاعاتی کامل و منسجم در استان وجود ندارد و راه اندازی کامل این سامانه موجب تجمیع اطلاعات بخش های مختلف در استان می شود و توسعه را سرعت می بخشد .

استاندار گیلان با بیان اینکه عدم برنامه ریزی مناسب و بلند مدت موجب ناموفق بودن امور می شود . ادامه داد : مدیران دستگاههای اجرایی راه اندازی سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش ” ساترا ” را پیگیری کنند .

دکتر نجفی با اشاره به کاهش منابع آبی استان افزود : صرفه جویی و انجام تدابیر لازم در این بخش بسیار ضروریست .

وی اظهار داشت : کشاورزان از آب موجود بهره برداری مناسب و مفید داشته باشند تا دچار مشکل آبی نشوند .

محمد حسین اصغریان معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گیلان هم در این نشت گفت : دستگاه های اجرایی موظف هستند یک تا ۳ درصد بودجه خود را به مسائل پژوهشی اختصاص دهند و این بودجه صرفا” باید در این بخش هزینه شود.

 

 

Share