معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خبر داد

اعلام حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در سال آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاجانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از ابلاغ افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال ۹۳ خبر داد و گفت: حداقل حقوق کارکنان در سال آینده ۶۰۰ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاجانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از ابلاغ افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال ۹۳ خبر داد و گفت: حداقل حقوق کارکنان در سال آینده ۶۰۰ هزار تومان است.

News-634846205791010660محمود عسکری آزاد با اشاره به مصوبه هیات وزیران اظهار کرد: حقوق کارمندان دولت، بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی در سال ۱۳۹۳ به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: این افزایش در پی ارائه پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و نیز معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و مصوبه هیات وزیران در ۱۲اسفند سال جاری انجام می‌شود.

عسکری آزاد گفت: حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر(شاغلین)موضوع تبصره ماده(۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور، در سال ۱۳۹۳ به میزان ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر حقوق فوق العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر این مقدار است.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه هیات دولت، حداقل حقوق کارکنان شهرداری‌ها، بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می‌شود.

عسکری آزاد با اشاره به اینکه ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و قضات به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته و به عدد ۱۷۱۹ تومان رسیده است بیان کرد: بر این اساس ضریب حقوقی شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول نظام هماهنگ پرداخت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه نیز با ۲۰ درصد افزایش به ۱۲۰ تومان رسیده است.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: حداقل حقوق کارمندان مشمول نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت را با احتساب فوق‌العاده ویژه و فوق‌العاده جذب ۶۰۰ هزار تومان است./ایسنا

Share