باهنر در اجلاس جبهه پیروان :

هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید روحانی اصلاح‌طلب است

به گزارش پابگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز در اجلاس سراسری جبهه متبوعش که در موسسه فرهنگی حزب موتلفه برگزار شد

به گزارش پابگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز در اجلاس سراسری جبهه متبوعش که در موسسه فرهنگی حزب موتلفه  برگزار شد، با بیان اینکه این جلسه اولین جلسه بعد از رحلت استاد ارجمند آقای عسگراولادی است، گفت: این جلسه اولین جلسه بعد از استقرار دولت یازدهم است. به همین مناسبت برنامه‌ریزی شد تا در خدمت اعضای جبهه پیروان برسیم تا گفت‌وشنودهایی با هم داشته باشیم.

bahonar

وی یاد و خاطره مرحوم عسگراولادی را گرامی داشت و افزود: هر چه از این فقدان فاصله می‌گیریم جای خالی ایشان را بیشتر احساس می‌کنیم. این نوع آدم‌ها در طول انقلاب بی‌نظیر و یا کم‌نظیر هستند. عسگراولادی که مو در صورتش در نیاورده بود همت کرد و به یاری انقلاب و امام شتافت و در جای‌جای تاریخ انقلاب و در مهمترین حوادث حضوری تاثیرگذار داشت. به طوری که حضور عسگراولادی در تاریخ انقلاب درخشان است و قابل انکار هم نیست.

باهنر تصریح کرد: اگر کسانی بخواهند نام عسگراولادی را از تاریخ حذف کنند به عبارتی تاریخ انقلاب را تحریف کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه ستاد بزرگداشت مرحوم عسگراولادی با مقام معظم رهبری دیدار کردند و ایشان در این دیدار به ۳ خصلت مرحوم عسگراولادی اشاره کردند، اظهار داشت: اولین مسئله‌ای که مقام معظم رهبری به آن پرداختند مسئله تدین مرحوم عسگراولادی بود. یعنی تدین مرحوم عسگراولادی بر همه چیز مقدم بود و فردی شجاع، مددرسان و در خط ولایت بود و قبل از اینکه انقلابی باشد مسلمان و خوش‌اخلاق بود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: اخلاق خوش مرحوم عسگراولادی نکته دیگری بود که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و بعد از رحلت ایشان دیدید که خیلی‌ها در جبهه رقیب بودند، پیرامون اخلاق وی مقاله نوشتند.

*پیشنهاد دادم مرحوم عسگراولادی همچنان رئیس جبهه باقی بماند

باهنر ادامه داد: هرگاه مرحوم عسگراولادی جمله‌ای می‌گفت پشت سر جمله‌های وی تفکر نهفته بود و حساب شده حرف می‌زد.

وی با اشاره به اینکه بعد از فوت وی بنده پیشنهاد کردم و گفتم مرحوم عسگراولادی همچنان رئیس جبهه باقی بماند و اگر بنده هم بخواهم خدمتی کنم به عنوان نایب رئیس در خدمت دوستان باشم، افزود: دوستان گفتند این پیشنهاد رسم نیست و رئیس جبهه را انتخاب کردند. البته بدانید کسی نمی‌تواند جای مرحوم عسگراولادی را پر کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: دوستان برای انتخاب رئیس تواضع خود را نشان دادند. همین حزب موتلفه به عنوان یکی از احزاب باسابقه و ریشه‌دار در انقلاب شناخته می‌شود و بزرگواری کردند و به اتفاق آراء رئیس جبهه را انتخاب کردند. بنده خجالت‌زده دوستان هستم و احساس مسئولیت سنگینی می‌کنم.

باهنر با بیان اینکه به هیچ‌وجه در خود نمی‌بینیم بخش‌هایی از وجود مرحوم عسگراولادی را پر کنم، گفت: این اقدام ممکن نیست مگر با کمک تک‌تک شما و تشکل‌های عضو جبهه پیروان. بنده باید از هیئت‌رئیسه جبهه پیروان هم تشکر کنم و امیدوارم با کمک دوستانی همچون آقایان بادامچیان، کوهکن و غفوری‌فرد کار را در جبهه پیروان به جلو ببریم.

وی اظهار داشت: ما در جبهه پیروان جلساتی را برگزار کردیم و در هیئت‌رئیسه هم تصویب شد که شورای مرکزی جبهه پیروان با اعضای جبهه جلساتی را برگزار کند که تاکنون به دیدار دو تشکل رفته‌ایم و انتظار داریم ارتباط تشکل‌های عضو با جبهه پررنگ‌تر و قوی شود.

*امید حبیبی را ناامید کردیم

باهنر جبهه پیروان را یکی از تشکل‌های قوی و منسجم در مجموعه اصول‌گرایی عنوان کرد و یادآور شد: عملکرد جبهه پیروان بیشتر رویکرد انتخاباتی داشت، ضمن اینکه در ایام‌الله و روزهای مهم بیانیه‌ای هم صادر می‌کرد.

باهنر ادامه داد: در زمانی از آقای حبیبی خواهش کردیم مسئولیت استان‌ها را برعهده بگیرد و وی با امیدی که به فعالیت‌های تشکیلاتی داشت و دارد فهرست بلندپایه‌ای را جلوی ما گذاشت و گفت برای فعالیت جبهه ما نیاز به نیروی‌انسانی و دفتر داریم که به او گفتیم که این خبرها نیست. جبهه پیروان نمی‌خواهد حزب تمام عیار شود. از این رو امید حبیبی را ناامید کردیم.

*جبهه پیروان اعضای حقیقی ندارد/تمامی اعضا حقوقی هستند

وی با بیان اینکه جبهه پیروان در سراسر کشور یک ساختمان تحت عنوان جبهه ندارد و جلسات جبهه در دفاتر موتلفه، مهندسین و یا نمایندگان ادوار برگزار می‌شود، اظهار داشت: ما حتی واحدهای فعالی همچون واحد سیاسی و فرهنگی نداریم و این نشان می‌دهد که جبهه، حزب نیست.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه برای ادامه فعالیت جبهه دو دیدگاه وجود دارد، اظهار داشت: دیدگاه اول این است که ما وضعیت گذشته را ادامه دهیم و دیدگاه دوم هم این است که بخشی از اختیارات اعضای حقوقی به جبهه منتقل شود.

باهنر با بیان اینکه لازمه کار تشکیلاتی نیروی انسانی است، افزود: جبهه پیروان اعضای حقیقی ندارد و تمامی اعضای آن حقوقی هستند. به همین دلیل مکانی هم برای خود ندارد و دبیر جبهه رئیس یکی از تشکل‌های عضو این جبهه است. از این‌رو یکی از پیشنهادها این است که اعضای جبهه مستقل از اعضای جبهه باشند.

*قرار نیست جبهه پیروان حزب تمام عیار شود

وی به امکانات مالی جبهه پیروان اشاره کرد و اظهار داشت: برای اینکه در ۳۰ استان ساختمان داشته باشیم نیاز به امکانات مالی داریم. باید چند میلیارد تومان هزینه کنیم تا چراغ جبهه روشن بماند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: البته قرار نیست جبهه پیروان حزب تمام عیار شود چرا که تشکل‌های عضو جبهه خود حزب هستند.

باهنر به انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه تحلیل‌های زیادی پیرامون انتخابات ارائه شد، گفت: مطالبی مبنی بر اینکه چرا اصول‌گرایان وحدت نکردند مطرح شد اما این مطالب علت تامه نیست و د رانتخابات یازدهم اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان هیچ کدام نبردند.

*افکارعمومی ۸ سال گذشته دچار افراط‌گری اصلاح‌طلبی شده بود

وی ادامه داد: افکارعمومی ۸ سال دچار افراط‌گری اصلاح‌طلبی شده بود و این افراط‌گرایی منجر به هنجارشکنی شد و از سال ۸۴ تا ۹۲ نیز دچار افراط‌گرایی از نوع احمدی‌نژاد شد. البته خدا انشاءالله ایشان را سلامت و هدایت کند. خبرنگاران از وی در خصوص اصولگرایان سوال می‌کردند که می‌گفت من اصول‌گرا نیستم. به همین جهت مردم در انتخابات یازدهم به اعتدال پناه بردند و روحانی هم سنبل حرکت اعتدالی بود.

*هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید روحانی اصلاح‌طلب است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه مواضع روحانی مشخص بود، افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید روحانی اصلاح‌طلب است، چرا که فلز و خمیرمایه او اعتدال است و حقیقتا آدم خردگرایی است و به خردجمعی اهمیت می‌دهد.

*دولت یازدهم با مشکلاتی روبروست

باهنر با اشاره به اینکه دولت یازدهم با مشکلاتی روبروست، خاطرنشان کرد: بنده در زمان تبلیغات انتخابات به تک‌تک آقایان و کاندیداها گفتم ایمان قوی دارید که با تمام این مشکلات وارد صحنه شده‌اید، چرا که میدان، میدان سختی است. به وزرای دولت یازدهم هم گفتم که این دوره مثل دوره‌های قبل نیست. کار مشکل است اما راه‌حل درست نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ما با مشکلاتی روبرو هستیم که پنهان است و گفتن آن دل‌ها را به لرزه می‌آورد، گفت: مثلا یکی از آنها صندوق بازنشستگی کشوری است که سونامی را به راه انداخته و اگر جدی گرفته نشود بهمنی می‌شود که چیزهایی را خود می‌برد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری به انتقاد از تغییر و تحولات در بدنه مدیریت دولت یازدهم پرداخت و یادآور شد: در دوره‌های گذشته شاهد این تغییر و تحولات بودیم. به همین جهت به روحانی عرض کردم امیدوارم این دومینو در دولت شما متوقف شود.

“سوال ما این است که چند نفر بدون بلیت سوار شدند؟ تغییرات مضر است البته در حداقل ضرورت دارد و نه در حداکثر ممکن ضمن اینکه در تغییرها اعتدالی که در نظر داشتیم نیست.”

*درگیر جنگ تمام عیار دیپلماتیک هستیم

باهنر به سیاست‌خارجی ایران اشاره کرد و با بیان اینکه خط اصلی را رهبری می‌دهد، تاکید کرد: ما درگیر جنگ تمام عیار دیپلماتیک هستیم. جنگ جدی است و با تمام قوا آمده‌اند و ما هم با تمام قوا رفته‌ایم. بنابر این باید از سرداران خود در عرصه سیاست‌خارجی حمایت کنیم.

*ابدا به طرف مذاکره‌کننده اعتماد نداریم

وی اضافه کرد: از ما سوال می‌کنند که آیا به طرف مذاکره‌کننده اعتماد دارید؟ ابدا و به هیچ‌وجه به خانم و آقای آنها اعتماد نداریم. اعتماد معنا ندارد. با این حال سرداران ما رفته‌اند و در حال جنگند البته از خط قرمز نباید عبور کرد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه تصمیمات اصلی در داخل کشور گرفته می‌شود، افزود: کلید ۲۰ درصد دست ظریف نیست و عملیات تصمیمات در داخل کشور گرفته می‌شود و ما به تعهداتی که می‌‌دهیم وفاداری به شرط‌ها و شروط‌ها که یکی از آن شروط این است که طرف مقابل هم زیر حرفش نزند.

باهنر با بیان اینکه گزینه‌های ما هم روی میز است، اظهار داشت: تجربه میدان برد و باخت را داریم. با این حال پیشنهاد کردیم که با بازی برد-برد وارد شویم و اگر آنها بازی را به هم بزنند ما تحمل بازی برد و باخت را داریم و می‌توانیم کارمان را ادامه دهیم.

وی به وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و افزود: من در دولت احمدی‌نژاد هم گفتم که سهم تحریم‌ها ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد به برنامه‌ریزی و اردوی ما برمی‌گردد و تا به قدرت داخلی متکی نشویم مشکل حل نمی‌شود.

*اطرافیان روحانی انتخابات آینده را زود کلید زدند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد:  ما می‌خواهیم دولت تدبیری که قول داده بود را بر تصمیمات خود حاکم کند و شجاعت عمل هم داشته باشد.

باهنر به انتقاد از عملکرد انتخاباتی اطرافیان رئیس‌جمهور پرداخت و با اشاره به اینکه اطرافیان روحانی انتخابات آینده را زود کلید زدند، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم دولت یازدهم با مجلس نهم باید دو سال و نیم زندگی مسالمت‌آمیز همسو و همگرا داشته باشد و از الان نباید به فکر این باشیم که دولت یازدهم چه زمانی تمام می‌شود. دولت دوازدهم چه زمانی می‌آید و مجلس نهم کی تمام می‌شود. این فکر از اشتباهات استراتژیک است و باید جلوی آن را گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم روحانی به اطرافیان خود تذکر دهد تا انتخابات به موقع برگزار شود و ما باید از الان دست به دست هم دهیم تا مشکلات را حل کنیم./تسنیم

Share