سام سكوتي

اشتون در دیارمیرزا

اشتون در دیار میرزا تیتر بسیاری از خبرگزاری ها و روزنامه های روز پنج شنبه، حضور همزمان خانم کاترین اشتون و رئیس جمهور کشورمان در عمان بود، کشوری که مدتهاست گفته می شود نقش راهبردی در روابط ایران و آمریکا دارد و منشا سوالات و رایزنی های زیادی شده است. اما خانم اشتون که بریتانیایی […]

اشتون در دیار میرزا

GGJK-186x225تیتر بسیاری از خبرگزاری ها و روزنامه های روز پنج شنبه، حضور همزمان خانم کاترین اشتون و رئیس جمهور کشورمان در عمان بود، کشوری که مدتهاست گفته می شود نقش راهبردی در روابط ایران و آمریکا دارد و منشا سوالات و رایزنی های زیادی شده است.

اما خانم اشتون که بریتانیایی است، با حضورش در ایران برای ما کم دردسر نداشت. در کنار بکش بکش سیاسی جناح های مختلف که بحث آن در مقال پیشین رفت ولی برخی دوستان فقط نام ها را دیدند و نه فشاری که بر بازوان خانم اشتون آمد از بس به سویی کشیده شد. ایشان دیدارهای مسئله سازی نیز داشتند که از وزیر اطلاعات گرفته تا وزیر خارجه به مجلس احضار شدند و خانم انگلیسی با کیف معروف خود به سیاحت در نصف جهان پرداخت و نیمی از کابینه را به دردسر انداخت.

اما ترکش خانم اشتون به دیار ما نیز رسید و پس از سفری بسیار کوتاه به زبان و ادبیات تالشی، گویا مهمان مسئله ساز آنجا هم بیکار ننشست و دیار میرزا نیز که همچون وجه تسمیه‌اش ماهیتی ضد استعماری دارد، همه ترکش ها را روانه نویسنده یادداشت کوتاه کرد تا دیگر هوس بازی با کلمات و اسامی، آن هم از نوع انگلیسی به سرش نزند.

در آخر لازم است اشاره کنم که کیف معروف انگلیسی هر جا که می رود، مسئله ساز و بحث بر انگیز می شود و امید می رود از میان این بحث ها، آنچه عاید مردم و کشور ما می شود، امید باشد و آنچه ثمره این طنزنویسی‌ها می‌شود ، لبخندی بر لبان مردم و در نهایت اعتدال در رفتار و تدبیر در گفتار باشد.

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی  لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

Share