عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۸۰ امضا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسن دوگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: تاکنون ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس برگه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده‌اند و این برگه تا پایان هفته تحویل هیأت رئیسه مجلس می‌شود و در این مدت امکان افزایش تعداد امضا کنندگان استیضاح وجود دارد. وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسن دوگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: تاکنون ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس برگه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده‌اند و این برگه تا پایان هفته تحویل هیأت رئیسه مجلس می‌شود و در این مدت امکان افزایش تعداد امضا کنندگان استیضاح وجود دارد.dogani

وی افزود: سؤالات مطرح شده در خصوص عدم اجرای تعهداتی است که وزیر آموزش و پرورش در بحث ارتقای کمّی و کیفی این وزارتخانه اعلام کرده بود و تاکنون نیز عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به اینکه عملکرد و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در سرنوشت نسل آینده این کشور و مردم نقش دارد، بنابراین این وزارتخانه به یک مدیریت بسیار قوی که دارای اطلاعات دقیق کارشناسی در بخش آموزشی و پژوهشی باشد، نیاز دارد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با عملکرد صحیح خود می‌تواند نیاز جامعه امروزی و به خصوص انتظاراتی که مردم و انقلاب از این وزارتخانه دارند را برآورده کند.

دوگانی تصریح کرد: سؤالاتی که در بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شده، مواردی است که این وزارتخانه باید با ارائه برنامه‌های مناسب، مقدمات اجرایی کردن دیگر برنامه‌های سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش را فراهم می‌کرد.

وی اضافه کرد: سؤال نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش این است که آیا این وزارتخانه با ادامه این روند و با تغییر مدیریت‌های ستادی و استانی، می‌تواند واقعاً در اهدافش موفق باشد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: بحث نمایندگان مجلس این است که وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان این وزارتخانه افراد جدید و خارج از این وزارتخانه نیستند که بخواهند نسبت به برنامه‌ها و کارهای این وزراتخانه آزمایش پس بدهند./فارس

Share