معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در نخستین جلسه ستاد همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان

استاندار و تمام فرمانداران گیلان بدانند که باید از افراد نخبه حاضر در همه گروه های سیاسی استفاده کنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز نخستین جلسه ستاد همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان به ریاست استاندار و با حضور دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز نخستین جلسه ستاد همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان به ریاست استاندار و با حضور دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد.
در این جلسه که جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس ، مدیران کل ادارات استان و برخی از اعضاء شورای  اسلامی شهر رشت حضور داشتند , درباره اهمیت موضوع تقدیر از مشاهیر و مفاخر گیلان بحث شد .

1-1 دکتر جمشیدی دبیر اجرایی این همایش به عنوان اولین سخنران با نام بردن برخی از مشاهیر گیلان به عنوان ستارگان درخشان ایران و ثروت مردم ایران و گیلان به مشکل بی هویتی جوانان اشاره کرد که درباره فرهنگ غنی خود چیز زیادی نمیدانند و بزرگنرین آرزوی آنها فرار از سرزمین خود است

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم برنامه تجلیل از مشاهیر و مفاخر گیلان را برگزار کنیم و این بزرگان را در سه گام اول به مردمان گیلان ، ایران و جهان بشناسانیم.
جمشیدی در آخر با تشکر از کسانی که در این جلسه حاضر شدند افزود: همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر گیلان در بهار سال ۹۴ برگزار می شود و در کنار این همایش ارتقاء و توسعه اقتصادی گیلان با همکاری منطقه آزاد انزلی در بهار ۹۴ برگزار می شود
البته دبیر اجرایی همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر گیلان با اشاره به نزدیک بودن ۱۰۰  امین سالروز پروفسور رضا گفت:  قبل از همایش تجلیل از بزرگان گیلان برنامه تقدیر از پرفسور رضا را داریم
جمشیدی افراد حاضر در جلسه امروز را اعضاء حقوقی همایش و کارشناسان حاضر در کمیته شناسایی نخبگان هستند را اعضاء حقیقی دانست که تا حالا هیچ یک از اعضاء حقیقی مشخص نشدند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خانم مهندس پیشگر به عنوان دبیر علمی همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان بعد از دکتر جمشیدی به اهمیت تجلیل و معرفی کمیته های موجود جهت بررسی و انتخاب مشاهیر پرداخت .

بعد از خانم پیشگر دکتر تامینی به عنوان دبیر مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به زندگی بیش از ۲ دهه ای خود در تهران گفت : ما بعد از ورود به تهران زیر نظر دکتر علی نوبخت گروهی را برای رفع مراجعات گیلانیان و رفع مشکلات آنها تشکیل داده بودیم و در حال حاظر باید این چنین تشکلاتی را ایجاد کنیم .
ما نباید موجودی های خودمان را فراموش کنیم و آنها را فقط برای معرفی کردنم شده دور هم جمع کنیم .

3به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی استاندار گیلان و رییس همایش “تقدیر از مشاهیر و مفاخر گیلان “سخنران بعدی این مراسم بودکه با اشاره به هفته منابع طبیعی که از دیروز آغاز شده مشاهیر و مفاخر را ستارگان درخشان هر سرزمینی نامید و همچنین با پیش رو بودن ۲۲ اسفند به عنوان سالروز آغاز بکار بنیاد شهید جمهوری اسلامی ایران شهیدان را از بزرگترین مشاهیر دانست و تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان را از اهم کارها دانست .
نجفی خطاب به مدیران استانی گفت : ما باید از تمام توان خود و همه گیلانی ها برای توسعه استان و در راستای حرکت دولت تدبیر و امید استفاده کنیم .
او با بیان اهمیت الگو سازی برای جوانان آنها را نیازمند به افرادی که توانایی الگو شدن و افتخار کردن را داشته باشند دانست و فرهنگ سازی کردن در گیلان و ایران با توجه به فرهنگ غنی را از محاسن تقدیر و تجلیل از مشاهیر و مفاخر دانست و بیان کرد که با شناساندن مفاخر در جوانان روحیه تحقیق ایجاد می شود .
به گزارش دیارمیرزا دکتر نوبخت که به عنوان یکی از افتخارات گیلان و معاون رئیس جمهور به عنوان مهمان ویژه در این جلسه حاضر بود به سخنرانی پرداخت  :
وی با ابراز خوشحالی از این که در صبح روز آدینه با فاصله گرفتن از جایگاه حقوقی در زادگاه خود برای یک هدف ملی حضور دارد ابراز خرسندی کرد و گفت : تمام صحبت هایی این نشست در دو کلمه رفاقت و رقابت جمع میشود .
همه مغزهای شناخته شده سیاسی منافع ملی مردمان خود را مهمترین اهداف خود می دانند چون این منافع ملی است که اگر در خطر قرار بگیرید باعث می شود مردم به دفاع از آن برخیزند .

2هدف از از رفاقت ها این است که در چارچوب های سیاسی رفاقت هایی صورت گیرد که از این رفاقت ها برای پیروزی در رقابت ها استفاده شود.این رفاقت ها باید اول بین افراد شکل بگیرد . این رفاقت ها باید بست داشته باشد و به طور مثال میتوان به همشهری در شهر و در مقیاس بزرگتر استان و بعد از آن نواحی و در نهایت کشور مورد توجه قرار میگیرد و ما همه  در این محدوده ها نیازمند رفاقت هستیم .ولی بدانیم بر اساس همین رفاقت ها است که بین کشورها گفته یا ناگفته ، نوشته یا نانوشته رقابت هایی وجود دارد و اگر رفاقت ها و نگاه به درون و نگاه به ظرفیت ملی اعتقادی باشد مطمئن باشید پیروزی در رقابت ها قطعی است .
البته خیلی از کشورها برای پیروزی در رقابت های بزرگتر و کسب موفقیت های بزرگتر با هم مشورت و رفاقت می کنند.

دکتر نوبخت با اشاره به بندهای نخست سیاست های کلی مقاومت اقتصادی ، نگاه به قدرتهای مادی و معنوی داخلی را بسیار مهم دانست و گفت غیر از این نمیتوانیم رقابت کنیم و تنها راه ما این است و من این امر را تحسین میکنم .
نوبخت درباره ی تجلیل از بزرگان گفت : این امر نباید فقط به نشست منجر شود و با توجه به اینکه اکرام و تجلیل از ثروت  های ملی کار بسیار زیبایی است اما این گام اول است و هدف اصلی رفاقت ملی است
وی با اشاره به جایگاه ایران در افق ۱۴۰۴ گفت : اگر قرار است برای رقابت های منطقه ای در جایگاه نخست قرار گیرد باید رفاقت های ملی را گسترش دهیم .
ما باید برای رسیدن به رفاقت ملی از عده ای که اصول گرا و اصلاح طلب و حتی کسانی که درقالب سیاسی این دو جریان حضور ندارند استفاده کنیم تا رفاقت ملی را ارتقاء دهیم .
وی با اشاره به جایگاه حقوقی خود به عنوان معاون رئیس جمهور گفت از تمام فرمانداران انتظار دارم  که دنبال رفاقت ملی باشند و از همه تفکر ها استفاده کنند و اگر خلاف آن عمل کنند صداقت به خرج نداده اند و میتوانند در آن جایگاه نباشند و نوبخت خطاب به دکتر نجفی گفت : من از شما می خواهم به عنوان نماینده عالی در استان نگاه کلی و نظارتی بر این عمل داشته باشند.

Share