سرکنسول روسیه در رشت در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی

ارتباط گیلان و آستراخان می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرکنسول روسیه در رشت گفت: دریای خزر میراث پنج کشور حاشیه خزر است و آنچه برای حفظ سرنوشت این دریا باشد باید عملی شو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرکنسول روسیه در رشت گفت: دریای خزر میراث پنج کشور حاشیه خزر است و آنچه برای حفظ سرنوشت این دریا باشد باید عملی شود
13920520000063_PhotoAماکسیم بارانوف عصر امروز در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت سرکنسولگری رشت اظهار کرد: این کنسولگری موجب توسعه در ارتباط تجاری می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران و روسیه از گذشت دارای ارتباط تجاری و فرهنگی بودند، تصریح کرد: هدف از بازگشایی کنسولگری پیگیری و گسترش روابط بین دو کشور به ویژه گیلان و آستراخان است.

سرکنسول روسیه در رشت با اشاره به اینکه ارتباط دو استان گیلان و آستراخان می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد، تصریح کرد: در این مدت تلاش زیادی برای تجارت بین دو کشور ایران و روسیه انجام شده است.

وی یکی از مشکلات تجاری را نبود وجود اطلاعات دقیق و وضعیت و شرایط دو کشور عنوان کرد و افزود: برگزاری اجلاس روسای اتاق‌های کشورهای حاشیه خزر فرصت و امکان خوبی برای تبادل اطلاعات فراهم می‌کند.

بارانوف درباره اهمیت دریای خزر و نقش کشورهای حاشیه آن در حفظ این دریا خاطرنشان کرد: دریای خزر میراث پنج کشور حاشیه خزر است و آنچه که برای حفظ سرنوشت این دریا مفید باشد باید عملی شود.

وی وضعیت حقوقی دریا، حفظ زیست محیطی و … را از مواردی عنوان کرد که کشورهای حاشیه خزر باید برای آن همکاری داشته باشند.

سرکنسول روسیه در رشت متذکر شد: امیدواریم در حفظ دریای خزر که میراث خدادادی به ما است، بکوشیم و آن را به خوبی نگه‌داریم و این امر مستلزم همکاری تمام پنج کشور حاشیه دریای خزر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور همکاری تجاری دو کشور ایران و روسیه دارای سابقه دیرینه دانست.

هادی تیزهوش‌تابان، با بیان اینکه ما نیز باید از امکانات کشورهای آسیای میانه برخوردار شویم تصریح کرد: قوانین تجارت بین دو کشور باید تسهیل شود.

وی از پیگیری برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ایران در آستراخان و نصب مجسمه عمر خیام در این استان جنوبی روسیه خبر داد./فارس

Share