اختتامیه جشنواره منطقه‌ای مطبوعات در رشت برگزار می‌شود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری اختتامیه این جشنواره در ۲۶ اسفندماه جاری خبر داد و گفت: این مراسم در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود. علی اسماعیل‌پور، امروز، ۲۲ اسفندماه در نشست خبری جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری که در سالن اجتماعات اداره‌کل ارشاد اسلامی گیلان […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری اختتامیه این جشنواره در ۲۶ اسفندماه جاری خبر داد و گفت: این مراسم در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.30009t

علی اسماعیل‌پور، امروز، ۲۲ اسفندماه در نشست خبری جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری که در سالن اجتماعات اداره‌کل ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد، از برگزاری اختتامیه این جشنواره در ۲۶ اسفندماه جاری خبر داد و اظهار کرد: اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات با حضور و شرکت استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، اردبیل، مازندران و گلستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فراخوان ارسال آثار به جشنواره مذکور در آذرماه امسال اعلام شد و تا ۱۰ اسفند سال جاری ادامه داشت، افزود: مجموع ۴۲۱ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسیده است و یکصد و ۱۳ خبرنگار و صاحب قلم در این جشنواره شرکت دارند.

اسماعیل‌پور در ادامه ارج گذاشتن و تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه، ایجاد زمینه تبادل نظر و انتقال تجربه بین نشریات مکتوب و مجازی و تبیین نقش رسانه‌ها در ترویج آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را از اهداف برگزاری این جشنواره مذکور دانست و گفت: رشته‌های سرمقاله، مقاله، گزارش، یادداشت، مصاحبه، شعر، داستان کوتاه، خاطره و عکس از بخش‌های جشنواره مذکور در حوزه مطبوعات محلی و رشته‌های مصاحبه، مقاله، گزارش، یادداشت، عکس و خبر در حوزه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مطرح است.

مدیرکل ارشاد اسلامی با اشاره به محورهای ۱۶گانه جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، ادامه داد: اهمیت رسانه در ایجاد همگرایی، تاثیر انقلاب اسلامی در کارکرد رسانه‌ها، آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اهمیت پیوند نسل جوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، نقش رسانه‌ها در خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و … از جمله محورها هستند.

وی از ارتقای سطح کیفی داوری‌ آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و متذکر شد: حداکثر تعداد آثار ارسالی در هر بخش تعیین شد تا داوری در مدت زمان کوتاه‌تری صورت بگیرد؛ خوشبختانه امسال با افزایش ۴۰درصدی در حوزه تعداد آثار مواجه شدیم و استان گیلان با ظرفیت کمی و کیفی که در حوزه مطبوعات دارد، خیلی خوب ظاهر شده است.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: هیچ استانی به اندازه گیلان روزنامه و نشریه محلی ندارد؛ ۱۵۸ نشریه فعال و نیمه فعال در استان گواه این امر است؛ گیلان بخاطر قدمت و پیشینه تاریخی در حوزه مطبوعات، سرآمد سایر استان‌هاست و سابقه استان به بیش از ۱۱۰ سال قبل باز می‌گردد، البته این قدمت ریشه در مطبوعات عمیق و پربار این کشور دارد؛ لذا استان گیلان در عرصه اطلاع‌رسانی و مطبوعات دارای جایگاه رفیعی است؛ گیلانیان از حیث میانگین سرانه مطالعه نسبت به سایر استان‌ها، رتبه نخست کشوری را کسب کرده‌اند.

اسماعیل‌پور با ابراز امیدواری از برگزاری جشنواره ملی مطبوعات در استان به عنوان پایگاه مطبوعاتی کشور، خاطرنشان کرد: سابقه درخشان گیلان در این عرصه ما را وادار کرد بجای اینکه جشنواره استانی داشته باشیم، در سطح منطقه کار کنیم تا توانمندی‌های خودمان را در معرض دید و ارزیابی همسایگان خود قرار دهیم و از این فرصت استفاده کنیم؛ لذا گیلان این ظرفیت را دارد تا در سطح ملی به ارائه قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود بپردازد.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین کارکرد و کارآمدی نظام در عرصه‌های عمران، آبادانی و ارائه خدمت به مردم، یادآور شد: اصحاب رسانه می‌توانند با بیان این خدمات، روح امید را در مردم تقویت کنند و امیدواری به آینده را در جان و روح آنان ایجاد کنند و با این کار به رسالت خود جامه عمل بپوشانند.

مدیرکل ارشاد اسلامی خواستار حفظ حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در عید نوروز شد و بیان کرد: اداره‌کل ارشاد اسلامی گیلان به پاس گرامیداشت ایام حزن و ماتم فاطمیه اول و دوم هیچ مجوزی برای موسیقی صادر نخواهد کرد تا حرمت این ایام و عواطف پرشور و مذهبی مردم متدین و ولایتمدار نگه داشته شود.

اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ۲۶ اسفندماه جاری از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح در مجتمع فرهنگی – هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار خواهد شد؛ همچنین جوایزی برای برگزیدگان این جشنوارهتعیین شده که در مراسم اختتامیه به آنان اهدا می‌گردد./ایسنا

Share