دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه

احمد شهید به یک هنرپیشه رسانه‌ای تبدیل شده است/ما طرفدار گزارشگری بدون تبعیض هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: تهاجمات دشمنان ما عجیب و جدید نیست و مردم نباید از این تهاجمات تلخکام باشند مسئولین و ملت ما از دستاوردهای خود دفاع می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: تهاجمات دشمنان ما عجیب و جدید نیست و مردم نباید از این تهاجمات تلخکام باشند مسئولین و ملت ما از دستاوردهای خود دفاع می کنند.

larijaniمحمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه صبح امروز در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۲ با اعلام این مطلب افزود: کسانیکه در دنیا باخوی و منطق استکباری نمی خواهند کشورمان موفق شود از نتیجه انتخابات خرداد ۹۲ ناخشنود هستند.

وی افزود: اما در عین این ناخشنودی رئیس جمهوری برجسته و فرهیخته روی کار آمد و کار خود را اغاز کرده است.

جواد لاریجانی گفت: گفتمان جدیدی که رئیس جمهور آغاز کرد همه چیزهایی است که دشمنان ملت دوست نداشتند ببینند.

وی تصریح کرد: بنابراین تهاجمات جدید عجیب نیست و مردم نباید از این تهاجمات تلخکام باشند مسئولین و ملت ما از دستاوردهای خود دفاع می کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: منتها ملت باید این تحرکات را بشناسد.

وی با اشاره به بحث حقوق بشر گفت: مسأله حقوق بشر چیز جدیدی نیست و ملت ما سال هاست با تعرضی با این نام آشنا هستند.

محمد جواد لاریجانی گفت: دشمنان هر دفعه به بهانه ای این چرخه را به حرکت در می آورند و در هفته های اخیر این چرخ باطل دور تازه ای شروع کرده است.

گزارش‌های حقوق بشری غربی‌ها دارای اشکالات حرفه‌ای و رسوایی بزرگی است

لاریجانی افزود: اتهاماتی که به عنوان گزارش نسبت به حقوق بشر جمهوری اسلامی مطرح شده دارای اشکالات حرفه ای و رسوایی هایی بزرگ است.

وی ادامه داد غربی‌ها اول ماهیت اسلامی را به شکلی بزرگ زیر سوال برده‌اند و ملت این را بر نمی تابند و نکته این است که از حدود اسلامی مثل قصاص و موضوعات اجتماعی مثل همجنس بازی مورد تعرض قرار گرفته است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ظاهرا ملاک نرم بشری چیزی است که غربی ها باید آن را بپسندند.

وی ادامه داد: ظاهرا توهین به مقدسات امری عادی تلقی شده و معتقدند کسینباید به خاطر توهین به مقدسات تحت تعقیب  قرار گیرد.

لاریجانی تصریح کرد: غربی‌ها به طور وسیع در امور داخلی ما دخالت می کنند و یکی از نشانه های آن ناآرامی ها در جریان فقتنه ۸۸ بود.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه از این طرف حمایت و دخالت کشورهای غربی به معنای زیر پا گذاشتن همه نرم های بین المللی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: آنها در ناآرامی های آمریکا و انگلیس که سال گذشته انجام شد عده زیادی را دستگیر کردند اما معتقدند ما نباید برخورد کنیم.

لاریجانی گفت: این گزارش ها و تبلیغات به نحو معترضانه ای از تروریست در کشور ما حمایت می کند. مثلا عنوان شده ۴ نفر در یکی از استان های مرزی ما به خاطر تلاش برای تماس با سازمان ملل محکوم شدند. در کشور ما که تماس آزاده و ظاهرا بی در و پیکر است اما اسامی را گرفتیم دیدیم ۴ عضو پژاک هستند و از ریگی و امثال اینها دفاع کردند.

ما طرفدار گزارشگری بدون تبعیض هستیم

larijaniمحمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه  افزود: ما در مقابل این گزارشات قاطعانه ایستاده ایم و ۳۵ سال است که با این تبلیغات آشنا شده ایم.

وی در خصوص روند تسلسلی گزارشات حقوق بشری غربی‌ها نیز گفت: یک چرخه تبلیغاتی است این گزارش ها و ستاد حقوق بشر نهادی است که اگر چه در قوه قضائیه است اما تمام نهادها در آن عضو هستند و از دوره آیت الله شاهرودی فعال شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که در واقع از سال ۸۴ نظارت و پیگیری استراتژی های نظام در بحث حقوق بشر شکل گرفت گفت: ما تمام اتهامات وارده به جمهوری اسلامی را با تفصیل پاسخ دادیم

وی افزود: این گزارشات ما با ترجمه در سایت سازمان ملل ثبت شده و حتی در رویه ۱۵۰۳ که رویه مشخص برای اتهام زنی علیه ایران است ما با مدارک و مستندات پاسخ دادیم و مورد قبول واقع شد.

جواد لاریجانی گفت: اینها دیدند اینگونه به جای نمی رسند کار تبلیغاتی را آغاز کردند اما ما پاسخ رفتارهای آن ها را در صحنه عمومی هم می دهیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ما با گزارش گری مشکلی نداریم استقبال هم می کنیم، ما طرفدار گزارشگری بدون تبعیض هستیم.

روایت لاریجانی از هنرپیشگی احمد شهید

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه صبح امروز در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۲ با اعلام این مطلب افزود: به هر تقدیر ما در هر صورت مشکل مکانیزمی داریم.

وی افزود: احمد شهید از وقتی حکم گرفت برای گزارشگری تبدیل شد به یه هنرپیشه رسانه ای برای تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ما تعیین گزارشگر را غیر موجه می دانیم چون کشورهایی که خودشون رکورد آدم کشی دارند مدعی حقوق بشر شده اند.

لاریجانی گفت: گزارشگر ویژه پرونده سازی کرده و گفته کسانی که علیه جمهوری اسلامی موضع بگیرند و گزارش دارند به برلین بروند و یک هفته مهمان ما شوند آنجا گزارش‌های خود را ارائه کنند.

وی افزود: خب این که خیلی وسوسه انگیز است. ایشان در گزارش خود لیست داده ۷ نفر در تهران اعدام شدند در حالی که اینها الان زنده هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ما اعلام کردیم گزارشات او از لحاظ حرفه ای جایی ندارد و متأسفم که سازمان ملل گزارشگری اش به ای حال و روز افتاده.

وی افزود: ما نگرانی و خستگی نداریم و معتقد به حقانیت نظام هستیم.

لاریجانی در خصوص منشور حقوق شهروندی که از سوی دولت یازدهم مطرح شده است گفت: تدوین چنین منشوری بدون شک کار مثبتی است و ما با کسانی که این منشور را تدوین کردند همکاریوسیع داریم و نهایت مشارکت را می کنیم که منشور قوی باشه.

وی افزود:  از لحاظ قانونی مسیر خود را طی کند دید ما کاملا نسبت به این منشور مثبت و فعال است البته باید کارآمد شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: هر چقدر مردم نسبت به حقوق خود آشنا شوند مدنیت ما پیشرفت می‌کند./فارس

 

Share