شهردار رشت خبرداد

اجرای طرح ارتقا فرهنگ شهروندی با ۱۱ هدف در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد ابراهیم خیلی شهردار رشت گفت: طرح ارتقای فرهنگ شهروندی با رویکرد آموزشی‌ براساس آموزه‌ها، اسناد دینی و انسان شناختی برای رسیدن به ۱۱ هدف در رشت اجرا می‌شود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  محمد ابراهیم خیلیعصر امروز در شورای معاونان شهرداری این شهر، اظهار کرد: شهر رفتار پویا و پیچیده‌ای دارد  و مهاجرت بین شهرها با هیچ محدودیتی روبه رو نیست از این رو  پراکندگی فرهنگی می‌تواند آثار زیان باری را در برداشته باشد.

139209060201082161620343

وی با اشاره به سه هدف کلی برای تنظیم طرح ارتقای فرهنگ شهروندی، افزود:  این طرح با هدف اصلاح ارتباط شهروندان با محیط شهری، اصلاح ارتباط شهروندان با اجتماع انسان‌ها و اصلاح ارتباط شهروندان و مدیران شهری تدوین شده است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه این طرح دارای ۱۲ بخش شامل، محیط شهری، حمل و نقل عمومی، ترافیک، مدیریت پسماند یا بازیافت، حفظ آثار باستانی، حفظ محیط زیست، مدیریت شهری، زیبا سازی و مبلمان شهری، آتش نشانی و رعایت مسائل ایمنی، روابط اجتماعی، مشارکت شهروندان در بحث فرهنگی، سیاسی، اداری و اداره امور شهر و حقوق متقابل شهروندان است.

خلیلی گفت: مخاطبین این طرح تمام شهروندان هستند و رویکرد آموزش‌های طرح بر اساس آموزه‌ها و اسناد دینی و انسان شناختی تبیین شده است.

وی با بیان اینکه طرح ۹ راهبرد کلی را در بر دارد و به روش مسابقه، نمایشگاه، جشنواره و دیگر ابزار تبلیغات اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: دستاورد این طرح نیل به ۱۱ هدف است که از آن جمله می‌توان به بهبود تعاملات اجتماعی شهروندان، کاهش تنش‌های روحی روانی و زیبایی چهره ظاهری و باطنی شهر، افزایش ایمنی، امنیت شهر و اشاره کرد.

شهردار رشت با اشاره به اجرای طرح در پنج فاز، خاطرنشان کرد: بررسی وضع موجود، بازنگری و تنظیم و تدوین برنامه‌های اجرایی، اجرای برنامه، ارزیابی و تدوین برنامه‌های دوره بعد  در قالب تشکیل کمیته ارتقا  فرهنگ شهروند و اجراء طرح از فازهای مختلف اجرای این طرح است.

تسنیم/

Share