اتاقی که اینترنت در آن متولد شد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا , اتاق ۳۴۲۰ در Boelter Hall ـ بخشی از دانشکده مهندسی و علوم کاربردی ـ دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) با دستگاه‌های الکترونیک قدیمی، محل تولد اینترنت محسوب می‌شود. در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۹ میلادی «لئونارد کلاین راک» و تیم تحقیقاتی، نخستین پیام را با استفاده از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا , اتاق ۳۴۲۰ در Boelter Hall ـ بخشی از دانشکده مهندسی و علوم کاربردی ـ دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) با دستگاه‌های الکترونیک قدیمی، محل تولد اینترنت محسوب می‌شود.

در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۹ میلادی «لئونارد کلاین راک» و تیم تحقیقاتی، نخستین پیام را با استفاده از آنچه امروز اینترنت نامیده می‌شود، برای محققان دانشگاه استنفورد ارسال کردند.

اولین پیام «log in» بود، اما سیستم پس از ارسال دو حرف L و O‌ قطع شد؛ یک ساعت بعد با تلاش محققان کل واژه با موفقیت ارسال شد.

اولین ارتباط دائم ARPANET در ۲۱ نوامبر ۱۹۶۹ بین IMP – پردازنده پیام رابط – دانشگاه کالیفرنیا و IMP موسسه تحقیقاتی استنفورد برقرار شد.

در دسامبر ۱۹۶۹ چهار نقطه اتصال (node) در دانشگاه کالیفرنیا، موسسه تحقیقاتی استنفورد، دانشگاه یوتا و دانشگاه کالیفرنیا در سانتا بارابارا نصب و راه‌اندازی شدند.

تا سال ۱۹۷۵ میلادی ۵۷ پردازنده پیام رابط (IMP)‌ و تا سال ۱۹۸۱ میلادی ۲۱۳ در این مراکز وجود داشتند و IMP دانشگاه کالیفرنیا نیز در سال ۱۹۸۲ با فناوری جدید جایگزین شدند.

اتاق محل تولد اینترنت در سال ۲۰۱۱ بازگشایی شد و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
resized_351793_208 resized_351794_694 resized_351796_792 resized_351797_347

Share