پرداخت ماهانه 38 میلیون برای پیک و آژانس

ابهامات صدها میلیونی در گزارشات مالی اسپانسر تیم ملی +سند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در هزینه های ۶ ماه اول امسال این شرکت متعلق به بانک پاسارگاد، مبلغ قابل تامل ۲۳۰ میلیون تومان هزینه پیک و آژانس اعلام شده که حدودا ماهی ۳۵ میلیون تومان و روزی بیش از ۱ میلیون تومان می شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، انتخاب اسپانسر برای تیم ملی فوتبال کشورمان مثل بسیاری اتفاقات دیگر در این ورزش، به کلافی سر در گم و پر از حاشیه تبدیل شده است که هر روز ابعاد عجیب و تاسف آوری از آن منتشر می شود و این اتفاقات تلخ به قدری واضح بوده که حتی صدای مسئولان وزارت ورزش را هم در آورده است.

ماجرا از آنجا جالب شد که شرکتی گمنام و دارای ابهامات قانونی که گفته می شد در زمینه واردات خودروهای امریکایی فعال است، اسپانسر رسمی تیم ملی کشورمان شد و پس از کلی هیاهو و بنا به دلایلی که کسی زیاد از آنها سر در نیاورد همه چیز به هم خورد تا فدراسیون فوتبال متوجه دیگر اسپانسر‌های ویژه و خاص خود شود.

در نهایت، فدراسیون تصمیم به عقد قرار‌داد با شرکتی به نام “فناپ” یکی از شرکت‌های وابسته به بانک مشهور پاسارگاد گرفت. اما از همان زمان معارفه، نوع تبلیغات و شیوه درآمدزایی فناپ صدای رسانه ها و افکار عمومی و مسئولان دولتی را در آورد تا فناپ مجبور به تغییر شیوه فعالیت خود شود.

البته ترابیان عضو کمیته بازاریابی فدراسیون برای آرام کردن فضای شکل گرفته، از واریز مبلغ ۵ میلیارد تومان از سوی شرکت فناپ به حساب فدراسیون فوتبال به عنوان مبلغ اولیه همکاری خبر داد.

اما وی در ادامه این گفتگو، نکته عجیبی را مطرح کرد که نشان داد بر خلاف اعلام مسئولان بانک پاسارگاد مبنی بر اینکه هدف از برنامه های فناپ به عنوان اسپانسر تیم ملی برای انجام وظائف و مسئولیتهای اجتماعی خود است، تنها پای پول در میان است. ترابیان تاکید کرد که ” اگر که ما اسم این دو شرکت را هم اعلام نمی‌ کردیم و در تابلوهای تبلیغاتی درج هم نمی‌ شد، برای‌ شان اهمیتی نداشت چون هدف کسب درآمد است.”

البته این تمام موضوع نیست و اکنون صبحانه به اسنادی دست پیدا کرده است که نشان می دهد اسپانسر رسمی تیم ملی، ابهامات دیگری نیز در فعالیت خود دارد و این موضوع حتی به تایید حسابرس قانونی و رسمی این شرکت نیز رسیده است.

بر اساس بررسی های حسابرس مذکور، وضعیت مالیاتی فناپ دارای ابهام بوده و علی رغم اینکه مالیات عملکرد شرکت تا پایان سال ۱۳۸۸ به صورت قطعی و تسویه شده است اما برای عملکرد سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ شرکت، برگ تشخیص مالیاتی به مبلغی بیش از ۱ میلیارد تومان صادر شده که فناپ نسبت به آن اعتراض کرده است اما برای بیش از ۶۸۰ میلیون تومان از مالیات مطالبه شده، ذخیره ای در حسابها لحاظ نشده است.

19070_493

 

همچنین در ادامه این گزارش رسمی نیز تاکید شده است که برای عملکرد مالیاتی سال ۱۳۹۱ نیز مبلغ بیش از ۱۵۰ میلیون تومان کمتر از مبلغ تعیین شده توسط حسابرس رسمی، ذخیره مالیاتی در نظر گرفته شده است.

حسابرس اسپانسر تیم ملی فوتبال همچنین با اشاره به در نظر گرفته شدن بیش از ۲ میلیارد تومان از مالیاتهای کسر شده از صورتحسابهای کارفرمایان به عنوان پیش پرداخت مالیات، تاکید کرده است که این میزان مالیات، تنها به اعلام نظر مقامات مالیاتی قابل قبول است.

بخش دیگری از این حسابرسی نیز نکات عجیب دیگری را مشخص می کند. طبق بند ابهام، مجموعه متعلق به بانک پاسارگاد فعالیت ۶ ماه اول سال ۹۲ خود را مشمول مالیات نمی داند اما در همین درآمدهای امسال، نکات مبهمی به چشم می خورد. به عنوان مثال در هزینه های ۶ ماه اول امسال آنها، مبلغ قابل تامل ۲۳۰ میلیون تومان هزینه پیک و آژانس اعلام شده که حدودا ماهی ۳۸ میلیون تومان و روزی بیش از ۱ میلیون تومان می شود.

19071_778

 

این رقم شگفت انگیز در حالی است که هزینه آموزش ۶ ماهه گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان، تنها ۱ و نیم میلیون تومان است اما هزینه بیمه همین کارکنان، بیش از ۱۰۰ میلیون تومان شده است که نسبت های موارد فوق،  عجیب و قابل بررسی است.

اگرچه موارد دیگری نیز درباره نحوه فعالیت و ابهامات مربوط به شیوه درامدزآیی این شرکت متعلق به بانک پاسارگاد موجود است، اما در همین حد نیز اگر فناپ اقدام به شفاف سازی بکند، لطف بزرگی به فدراسیون فوتبال و علاقمندان به تیم ملی خواهد کرد.

صبحانه/

Share