ابرخودرویی با بیشترین سرعت ثبت شده در دنیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک ابرخودرو پس از دستیابی به حداکثر سرعت ۴۳۴.۵ کیلومتر در ساعت، سریعتری مدل خودرو تولید شده جهان نام گرفته است. شرکت آمریکایی هنسی از چندی پیش مدعی است که خودروی «ونوم GT» آن سریعترین جسم چهار چرخ است. اما تاکنون این شرکت نتوانسته بود سرعت رکورددار ۴۳۲.۹ کیلومتر در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک ابرخودرو پس از دستیابی به حداکثر سرعت ۴۳۴.۵ کیلومتر در ساعت، سریعتری مدل خودرو تولید شده جهان نام گرفته است.

شرکت آمریکایی هنسی از چندی پیش مدعی است که خودروی «ونوم GT» آن سریعترین جسم چهار چرخ است.savari

اما تاکنون این شرکت نتوانسته بود سرعت رکورددار ۴۳۲.۹ کیلومتر در ساعت خودروی سوپر اسپرت ویرون بوگاتی را بشکند چرا که این رکورد در مسیر آزمایشی خصوصی فولکس‌واگن ثبت شده بود.

چندی پیش سازندگان تگزاسی توانستند به باند فرود شاتل فضایی ناسا در فلوریدا برای یک آزمایش سرعت منحصربفرد دسترسی پیدا کنند.

ونوم GT قرار بوده در مقایسه با میانگین حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت خودروی رقابت فرمول یک به سرعت ۴۳۵.۳ کیلومتر در ساعت دست یابد.

این سرعت کمی سریعتر از سرعت ۴۳۴.۲ کیلومتر در ساعت بوگاتی در سال ۲۰۱۰ بود.

این رکورد در سایت TopGear.com رونمایی شد. برایان اسمیت، راننده این خودرو اعلام کرد که ونوم GT می‌توانست حتی سریعتر براند.

اسمیت مدعی است که می‌توانسته هشت تا ۱۶ کیلومتر در ساعت سرعت بیشتر را با این خودرو براند اما طول باند فرودگاه فلوریدا تنها پنج کیلومتر بود.

در همین حال، بوگاتی می‌تواند از مسیر آزمایش Ehra-Lessien فولکس‌واگن استفاده کند که از طولی برابر با ۸.۸ کیلومتر برخوردار است.

علیرغم سرعت بسیار بالای بدست آمده که تقریبا چهار برابر حد سرعت بزرگراههای انگلیس و سه برابر بزرگراههای آمریکا است، خودروی ونوم GT در کتاب رکوردهای جهانی گینس سال آینده وارد نخواهد شد.

این خودرو تنها یک بار با سرعت مزبور حرکت کرده و برای ثبت یک رکورد، راننده باید دو بار خودرو را با آن سرعت براند.

سازمان ناسا تنها به یک بار رانندگی با چنین سرعتی اجازه داده و از این رو اکنون خودروی سوپر اسپرت ویرون همچنیان دارنده رکورد رسمی بالاترین سرعت باقی خواهد ماند.

خوردوی ۸۰۰ هزار پوندی ونوم GT هنسی از یک موتور هفت لیتری توربوشارژر دوقلوی هشت سیلندر برخوردار بوده که ۱۲۴۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

این قدرت به آن اجازه می‌دهد تا صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در تنها ۲.۷ ثانیه پر کند. در باند فلوریدا، این خودرو توانست سرعت ۳۲ تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت را در ۷.۷۱ ثانیه پر کند./ایسنا

Share