استاندار گیلان در همايش ائمه ی جمعه ی استان

ائمه ی جمعه یاوران کم توقع ،دلسوز،مردمی و انقلابی نظام هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در همایش ائمه ی جمعه ی استان با تشریح اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو ، امامان جمعه را یار و یاور مسئولان دانست و گفت : تذاکرات و رهنمودهای شما همواره راهگشا است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در همایش ائمه ی جمعه ی استان با تشریح اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو ، امامان جمعه را یار و یاور مسئولان دانست و گفت : تذاکرات و رهنمودهای شما همواره راهگشا است .

jpg1018 دکترنجفی در این همایش با بیان اینکه امامان جمعه همواره پشتوان ای ارزشمند برای مدیران اجرایی و استاندار هستند گفت : ائمه ی جمعه یاوران کم توقع ، دلسوز ، مردمی و انقلابی نظام هستند که تذاکرات و رهنمودهای آنان همواره راهگشا است .

وی تأکید کرد : تذکرات ائمه ی جمعه به مسئولان شهرستانی آنان را کوشاتر می کند .

استاندار گیلان با اشاره به خسارات برف در استان افزود : در بخش هزینه های ضروری و جبران خسارت ها تاکنون ۴۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی اختصاص یافته است .

دکتر نجفی افزود : توزیع تسهیلات بلاعوض از دیروز توسط بنیاد مسکن در بین مردم آغاز شده است .

وی ادامه داد : پرداخت تعهدات بیمه ای مردم و محصولات کشاورزی نیز در حال پیگیری است .

نماینده ی عالی دولت در گیلان دربخش دیگری از سخنانش با تشریح دستاوردهای اجرایی موفق اقتصادمقاومتی گفت : بهبود وضعیت معیشتی مردم ، افزایش تولیدو پویایی اقتصاد از جمله دستاوردهای اجرای این سیاست خواهد بود .

استاندار گیلان گفت : پس از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس جمهور اجرای این سیاستها به عنوان تکالیف اصلی مدیران استانی است .

دکتر نجفی افزود : اقتصاد مقاومتی از دیدگاه ما ، دائمی است و فقط مربوط به دوران تحریم نیست از اینرو برای شکوفایی وضعیت جامعه اجرای آن را جدی می دانیم .

وی به کاهش تورم از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و گفت : دولت در زمینه ی کاهش تورم و ایجاد اشتغال برنامه های اساسی دارد که با اجرای اقتصاد مقاومتی این وضعیت بهتر خواهد بود .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دولت و مجلس برای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به جمع بندی رسیده اند گفت : ائمه ی جمعه با ارشادات خود میتوانند در این زمینه کمک شایان توجهی داشته باشند .

استاندار گیلان گفت : درفاز دوم هدفمندی بخشی از یارانه ها در قسمتهای بهداشت و درمان و صنعت هزینه خواهد شد .

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : افزایش قیمت ها در فاز دوم هدفمندی یارانه ها بصورت ملایم خواهد بود و یارنه ی هیچ فردی بصورت اجباری حذف نخواهد شد .

دکتر نجفی با اشاره به اینکه هزینه ی یارانه ها باید بصورت مناسب در جامعه هزینه شود تا دچار تورم و رکود تولید نشویم گفت : سال گذشته ۹ برابر پولی که می توانستیم در بخش عمرانی هزینه کنیم به مردم استان فقط یارانه پرداخت شد .

نماینده ی عالی دولت در گیلان به کم آبی سال کشاورزی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه امامان جمعه در این زمینه به کمک مسئولان بیایند گفت : اگر شخم اول بصورت همزمان و با استفاده از آبهای سطحی ، آب باران و استخرها و آبندانها انجام گیرد میتوانیم در مصرف آب مدیریت مناسب داشته و صرفه جویی کنیم .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمایت از بخش خصوصی گفت : مادر استان سرمایه برنمیخواهیم بلکه به دنبال سرمایه گذاریم تا اشتغال و تولید به شکل واقعی صورت بگیرد .

استاندار گیلان ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه گفت : در نوروز ضمن اینکه این ایام گرامی داشته می شود به استقبال از میهمانان نورزی خواهیم رفت .

Share